داوطلب مجلس: سهم دشتستان در اشتغال ۵۰ درصدی را تعیین می‌کنم/ درد مردم را می شناسم

بوشهر-ایرنا- داوطلب حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان گفت: ۲۷ سال خدمت پزشکی به مردم به خصوص محرومان جامعه را یک افتخار برای خود می دانم و با وجود شناسایی تمام دردها و مشکلات آنها وارد عرصه آزمونی از انتخاب مردم شده ام تا مشکلات وسیع از جمله سهم جوانان این خطه در مصوبه اشتغال ۵۰ درصدی، کم آبی برای شرب و کشاورزی، توسعه راه های روستایی و دغدغه نخلداران را رفع کنم.

محمدرضا دهقان‌فرد روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شهرستان دشتستان قطب کشاورزی، پهناورترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان بوشهر است که کشاورزی آن تنها به خرما و نخل خلاصه نشده چراکه ظرفیت صیفی و سبزیجات شهرستان نیز بسیار بالا است.

وی بیان کرد: از مجموعه ۶ میلیون اصله نخل استان بوشهر ۴.۵ میلیون آن در دشتستان است و به طور تقریبی نزدیک به ۸۰ درصد مردم با کشاورزی امرار معاش دارند.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان تصریح کرد: از مجموع ۸۰ درصد یاد شده معیشت بیش از ۶۰ درصد مردم شهرستان با خرما و نخل‌داری است.

دشتستان قابلیت تبدیل‌شدن صنعتی شدن در حوزه کشاورزی دارد

دهقان‌فرد ادامه داد: نخل‌داران شهرستان دشتستان در سال‌های اخیر متحمل ضرر و زیان‌هایی شده و اکنون در این حوزه نارضایتی‌هایی وجود دارد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان عنوان کرد: در اقتصاد نخل باید تمام اجزا آن برای صنایع تبدیلی استفاده محصولات مختلفی از آن تولید شود.

دهقان‌فرد ادامه داد: شهرستان دشتستان قابلیت صنعتی شدن در حوزه کشاورزی داشته و تحقق این رویکرد رضایت مندی کشاورزان، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در کشور حدود ۱۵ استان تولید خرما دارند که ۹۹ درصد خرمای تولیدی کشور در پنج استان تولید می‌شود که در بین این پنج استان‌، بوشهر رتبه چهارم را دارا است.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان ادامه داد: باید با هدف بهبود وضعیت خرما فراکسیون خرما تشکیل شود تا میز خرما به عنوان مبحثی فانتزی بلکه به عنوان سازمان خرما ایجاد شود.

وی یادآور شد: در برخی از کشورها یک کیلو خرما ۱۲۰ دلار ارز آوری دارند ولی در ایران اکنون هر کیلو خرما تنها با ارزش کمتر از یک دلار صادر می‌شود.

دهقان‌فرد ادامه داد: در حوزه کشاورزی و بویژه بخش سبزی جات باید روی صنعت بسته‌بندی به طور ویژه کار شود.

برای تامین آب شرب دشتستان برنامه دارم

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان گفت: در بحث آب شرب نیز شهرستان دشتستان نسبت به سایر مناطق استان بوشهر به توجه بیشتری نیاز دارد چراکه شهرستان ما مشکلات بیشتری در تامین آب شرب پایدار دارد.

وی افزود: در بخش تامین آب شرب شهرستان دشتستان در بخش‌های ارم و بوشکان باید اقدام و تلاش های بیشتری شود که در مجموع برنامه های قابل اجرا برای رفع نابسامانی ها تامین آب دشتستان در مجلس دارم.

دهقان‌فرد بیان کرد: در استان بوشهر به واسطه همسایگی استان با خلیج فارس ظرفیت بسیار خوبی برای احداث طرح‌های آب شیرین‌کن‌های کوچک با جذب سرمایه گذار وجود دارد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده انجام شود.

وی افزود: دشتستان در بحث اشتغال نیز مثل همه جای کشور و استان مشکلاتی دارد که باید با صنعتی شدن شهرستان با جذب سرمایه‌گذاران و جوانان خلاق برای رونق کسب و کار شهرستان تلاش ویژه انجام شود.

سهم شهرستان دشتستان در مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال مشخص نیست

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان ادامه داد: همچنین در موضوع استفاده از سهمیه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در صنایع پارس جنوبی باید به شکل قانونی و نظارت دقیق سهم استان و شهرستان دشتستان گرفته شود.

وی گفت: اکنون و بعد از ۱۶ سال هنوز سهم شهرستان دشتستان در این مصوبه مشخص نشده و شاهدیم همان ظرفیت نیم بندی که این مصوبه دارد چندان برای فرزندان دشتستان بکار گرفته نشده است که در صورتی که مردم اعتماد کنند برای اشتغال جوانان شهرستان در این مصوبه جایگاه کاربردی تعریف می کنم.

در حوزه درمان و سلامت استان بوشهر و شهرستان دشتستان نیز مشکلاتی در استان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت گنجانده شده در برنامه هفتم توسعه برای بهبود این وضعیت تلاش کرد.

دهقان‌فرد افزود: در این حوزه باید راه‌اندازی بیشتر بیمارستان مورد توجه قرار گیرد چراکه برای نمونه اکنون بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی در استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان همچنان از نظر تخت و بیمارستان در وضعیت خوبی قرار نمی‌گیرد از این رو باید برای توسعه مرکزهای بیمارستانی به شکل ویژه کار کرد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان تصریح کرد: چنان که مردم برای ورودم به مجلس اقدام کنند با توجه به تخصصص پزشکی خود وارد کمیسیون بهداشت و درمان خواهم شد تا به بهبود وضعیت بهداشت درمان شهرستان دشتستان و حتی استان بوشهر تلاش کنم.

دهقان‌فرد افزود: بیش از ۲ دهه از خانه بهداشت به صورت سیار تا اتاق اعمل و جراحی کار کردم و اکنون اشراف کامل به مشکلات بهداشت و سلامت شهرستان دارم.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲۷ سال در مناطق محروم کار طبابت و پزشکی کرده و به مشکلات حوزه درمان، بهداشت و سلامت شهرستان و استان تسلط کامل دارم که این تسلط برای بهبود این وضعیت راه‌گشا خواهد بود.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان گفت: به عنوان فردی روستازده طعم فقر و نداری را کشیده تا جایی که در دوران تحصیل از راهنمایی تا دبیرستان در تابستان کار کردم و هزینه مدرسه را تامین‌ می‌کردم.

وی افزود: فقر و مشکلات مردم را بخوبی می‌دانم و از خانواده‌ای دارا به اینجا نرسیدم و بر همین اساس مشکلات مردم را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

دهقان‌فرد عنوان کرد: چنانچه مردم به اینجانب اعتماد و من را لایق خدمت گذاری خود ببینند در کنار سایر نمایندگان با گذاشتن تمام توان، نظارت دقیق بر طرح و لوایحی که به مجلس می‌آید طوری عمل می‌کنم تا معیشت مردم بهبود یابد.

داوطلب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با همکاری مردم و اعتماد برای ورود به مجلس، برای پیشرفت شهرستان، حل مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال، ارتقا سطح رفاه مردم، ایجاد عدالت در توزع اعتبارات و مبارزه واقعی با فساد برنامه دارم.

وی افزود: چنانچه مورد اعتماد مردم قرار گیرم در ارتباطات بعدی همان طور که در ایام تعطیل در بین مردم از شمال تا جنوب استان و در قالب اردوهای جهادی بسیج، جامعه پزشکی و بیمارستان صحرایی حضور داشتم وقت خود را صرف مردم خواهم کرد.

دهقان‌فرد افزود: همچنین با هدف پیشبرد هر چه بهتر امور افرادی نخبه و مشاورانی قوی در حوزه‌های مختلف انرژی، صنعت، کشاورزی، اشتغال، جوانان بانوان به کار خواهم گرفت.

وی عنوان کرد: برای فعالیت دفترها نیز به جای جذب افرادی مامور به خدمت افرادی توانمند در برقراری ارتباط با مردم و جمع اوری مشکلات آنان جذب خواهم کرد.

محمدرضا دهقان فرد پزشک متخصص جراحی استخوان و مفاصل و در حال گذراندن دوره فلوشیپ فوق تخصصی زانو (در ماه‌های آخر) است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار نماینده در حوزه های انتخابیه" بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان" ، "دشتی و تنگستان" و "کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha