۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85402997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماسه حضور مردم گناباد و بجستان در انتخابات آغاز شد

گناباد-ایرنا- دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سطح کشور روز جمعه در بیش از ۱۳۰ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی آغاز شد.

فرماندار گناباد و رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان صبح روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۸۴ هزار و ۳۸۰ واجد شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه ۶۲ هزار و ۳۸۱ نفر مربوط به گناباد و ۲۱ هزار و ۹۹۹ نفر مربوط به شهرستان بجستان هستند.

رضا نصیری ادامه داد: پنج هزار نفر از واجدان شرایط شهرستانهای گناباد و بجستان را رای اولی ها شامل دانش آموزان مقطع متوسطه دوم، دانشجویان سال نخست دانشگاه و یا سایر افراد دارای سن قانونی تشکیل می دهند.

رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: افزون بر سه هزار نفر اعم اعضای هیات اجرایی، نظارت و حراست و تامین امنیت، دست اندرکار برگزاری انتخابات در این شهرستانها هستند و در هر شعبه به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ نفر برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

نصیری افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۷ نفر، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان شدند که در نهایت هیات نظارت شورای نگهبان شرایط ۴۰ نفر را تایید کرد و با انصراف ۲۳ نفر در نهایت ۱۷ نفر در ادامه رقابتهای انتخاباتی حضور داشتند و در مهلت زمان قانونی سوم تا نهم اسفندماه جاری در ۶۱ نقطه و مکان تبلیغات کردند.

شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha