۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85403379
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار رشت: مردم حضور در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند

رشت - ایرنا - فرماندار رشت با بیان اینکه ۵۹۰ شعبه الکترونیکی همزمان با آغاز انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های رشت و خمام فعال شدند، از مردم خواست حضور در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

کیا عاشوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از تعداد دشعب یادشده ۵۷۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار هستند که ۲۹۷ شعبه شهری و همچنین ۲۹۳ شعبه اخذ رای در شهرستانهای رشت و خمام روستایی هستند.

وی افزود: ۳۱۲ شعبه از شعبه‌های اخذ رای مربوط به شهرستان رشت و ۵۸ شعبه مربوط به شهرستان خمام است؛ همچنین ۲۰ شعبه نیز مربوط به بخش های تابعه هستند؛ مردم شهرستان رشت و خمام باید امروز در این حوزه ها از پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری چهار کاندیدا و از ۱۱۲ نامزد مجلس شورای اسلامی سه نفر را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: البته بنا به وضعیت مراجعه کنندگان در هر شعبه بین ۲ تا پنج دستگاه الکترونیکی رای گیری تدارک دیده شده تا در شعبی که جمعیت بیشتر حضور می یابند، مشکلی برای رای دادن نداشته باشند.

فرماندار رشت اضافه کرد: حدود ۱۲ هزار نیرو در فرایند برگزاری انتخابات در شهرستانهای رشت و خمام همراهی می کنند که خوشبختانه این نیروها آموزشهای لازم را برای رای گیری الکترونیکی دیده اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی به مزیتهای انتخابات الکترونیکی نیز اشاره و بیان کرد: یکی از ویژگی های مهم رای گیری الکترونیکی، سهولت رای دادن برای مردم و همچنین سهولت برای عوامل اجرایی است و در کوتاه ترین زمان نیز نتایج رای گیری مشخص و اعلام خواهد شد.

عاشوری خاطرنشان کرد: به طور حتم مردم با حضور پرشور خود یک بار دیگر با آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی تجدید میثاق می کنند و با مشارکت حداکثری پیام مهم اقتدار ملی را به دنیا به خصوص به استکبار جهانی ارسال می کنند.

فرماندار رشت در خاتمه از مردم تقاضا کرد شرکت در انتخابات را به ساعات انتهایی زمان تعیین شده موکول نکنند.

به گزارش ایرنا، ۲ میلیون و ۱۲ هزار نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ واجد شرایط مربوط به شهرستان رشت است؛ ضمن اینکه ۸۶ هزار و ۱۶۶ رای اولی در گیلان حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha