قدردان حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در انتخابات هستیم

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: قدردان حضور باشکوه و تاریخی مردم استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز جمعه در ارتباط زنده تلویزیونی با ستاد انتخابات استان افزود: آنچه برای ما مهم است اصل مشارکت مردم و تضمین انتخابات سالم برای مردم است.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع انتخابات امروز بازرسان و ناظران در ۷۶۶ شعبه اخذ رای استان حاضر بودند و انتخابات در صحت کامل و با حضور گسترده مردم در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اصل مشارکت درانتخابات توسط مردم رقم می‌خورد، اظهار کرد: مسئولان و مجریان انتخابات هم باید به مردم تضمین بدهند انتخابات بر اساس قانون و ضوابط به درستی و با دقت و بدون نقص اجرا می‌شود.

رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد: تمامی همکاران ما در هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات هم توسط شورای نگهبان و هم هیات‌های بازرسی ستاد انتخابات کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: برای اطمینان خاطر می‌گوییم نزدیک به هزار نفر از هم استانی‌ها مسئولیت بازرسی را بر عهده دارند تا روند اجرای انتخابات مطابق قانون با دقت و در موعد مقرر انجام شود و حافظ رای مردم باشیم.

عباس زاده تاکید کرد: به مردم این قول و تضمین را می‌دهیم که تا آخرین لحظه برگزاری انتخابات و شمارش نهایی نتایج مطابق با آنچه وظیفه قانونی ناظران و بازرسان است عمل خواهد شد تا انتخابات به بهترین وجه برگزار شود.

وی از انتخابات به عنوان وظیفه و تکلیف سرنوشت‌ساز یاد کرد و افزود: با حضور در انتخابات باید امانت را به اهل آن بسپاریم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: بزرگترین و مهمترین میراثی که در اختیار ما و نسل ما قرار داده شد حکومت و نظام جمهوری اسلامی است بنابراین حفظ این نظام و انقلاب با همه الزامات آن جزو وظایف مردم است.

وی با اشاره به مردم سالاری دینی و مردم پایه بودن نظام اسلامی عنوان کرد: امروز شاهد یکی از صحنه‌های جدی و اساسی مردم یعنی عمل به این تکلیف و وظیفه الهی و حق قانونی و الهی خودشان هستیم.

عباس‌زاده یکی از وظایف نمایندگان مجلس را قانون‌گذاری دانست و تصریح کرد: مردم با حضور خود در انتخابات این امانت را به اهل آن واگذار می‌کنند و این به معنای مصداق جدی مردم سالاری دینی در حکومت اسلامی است لذا باید از این حق خود به درستی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: به برکت خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی حق تعیین سرنوشت به مردم داده شده است و امیدواریم با حضور پرصلابت مردم بزرگترین معروف عصر ما که حاکمیت نظام اسلامی است به بهترین وجه و با انتخاب بهترین‌ها توسط مردم رقم بخورد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: روزهای اخیر در سراسر کشور به ویژه خراسان جنوبی شاهد باران رحمت الهی بودیم که بسیار قابل توجه بود و شادی و شور و شعف مردم را در پی داشت و باید از این بابت شکرگذار باشیم.

وی افزود: یکی از مصادیق شکر عملی این نعمت این است که قدردان باشیم و امیدواریم مردم با حضورپای صندوق رای این شکر را به جا آورند.

فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از ساعت هشت روز جمعه یازدهم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد، در ۷۶۶ شعبه این استان ادامه دارد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است همچنین ۳۵۳ شعبه اخذ رای در استان سیار و ۴۱۳ شعبه ثابت است.

۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی واجد شرایط رای ‌دادن هستند.

این استان با چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha