۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85406716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلفات تصادفات جاده‌ای در کردستان هفت درصد کاهش یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی استان کردستان گفت: آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در استان در۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش هفت درصدی روبرو شد.

فرزاد حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار پزشکی قانونی کشور از ابتدای سال تا پایان آذر، ۲۸۷ نفر در سوانح جاده ای برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این آمار در سال گذشته ۳۱۰ نفر گزارش شده است، افزود: همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۶ هزار و ۴۸۵ نفر در تصافات جاده ای استان مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱.۹ درصدی افراد را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: استان کردستان در بین ۳۱ استان در حوزه تلفات برون شهری و روستایی در رتبه ۶ و در آمار مصدومان نیز در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به شناسایی ۱۶ نقطه حادثه خیز در سطح استان، گفت: تعدادی از این نقاط توسط پیمانکاران در حال اصلاح است و نقاط دیگر نیز در دست مطالعه و اقدام قرار گرفته‌اند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز راه فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha