۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85413871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۷۰ درصدی مدال آوری ورزش همدان در میادین جهانی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85413871
رشد ۷۰ درصدی مدال آوری ورزش همدان در میادین جهانی

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان از رشد ۷۰ درصدی مدال آوری ورزش همدان در میادین جهانی طی امسال خبر داد و گفت: ورزشکاران این استان در این مدت موفق به کسب ۲۶ نشان رنگارنگ جهانی شدند.

علی حقیقی روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تعداد مدال‌های کسب شده در مسابقات جهانی افزایش داشته است، افزود: سال گذشته ورزشکاران استان همدان در مسابقات جهانی ۱۱ مدال کسب کردند که امسال این تعداد تاکنون به ۲۶ مورد افزایش یافته است که از رشد ۷۰ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: این رشد قابل توجه نشان از ظرفیت‌سازی مناسب در تامین زیرساخت‌ها، امکانات، ارتقا سطح دانش مربیان و ورزشکاران و حمایت‌های صورت گرفته است.

حقیقی اضافه کرد: همچنین ورزشکاران استان همدان امسال ۷۲ مدال در مسابقات مختلف فراملی کسب کردند که این تعداد مدال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: از این تعداد هفت نشان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، ۲۶ مدال در مسابقات جهانی، ۱۳ مدال در مسابقات آسیایی و بقیه مدال ها در مسابقات بین المللی کسب شده که برخی مدال‌ها به صورت تیمی بوده است.

وی با اشاره به مدال‌های کسب شده در رشته‌های مختلف ورزشی گفت: ورزشکاران استان از ابتدای امسال در رشته‌های ورزشی هندبال ساحلی، پینگ پنگ، بیماران خاص، مچ‌اندازی و والیبال نشسته جانبازان و توانیابان، فوتسال و کشتی ناشنوایان، کشتی، قایقرانی، قویترین مردان، کبدی، کاراته، وزنه برداری، شنا، ووشو، تیراندازی، گلبال و دوومیدانی نابینایان و کم بینایان، دوومیدانی و دوچرخه سواری حائز مدال‌های فرا ملی شده‌اند.

حقیقی با اشاره به مدال‌های کسب شده در مسابقات بین المللی افزود: سال گذشته ۱۷۰ ورزشکار استان همدان در میادین بین المللی ۱۸ مدال کسب کردند که امسال این تعداد به ۲۹ مدال افزایش یافته و از رشد ۳۸ درصدی برخوردار است.

استان همدان ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۰ هیات ورزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha