۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85415468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهترین: طبق قانون شهردار رسمی بیرجند هستم + فیلم

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبر: 85415468
بهترین: طبق قانون شهردار رسمی بیرجند هستم + فیلم

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره عزلش از سوی شورای شهر گفت: مصوبه شورای شهر مبنی بر عزل بنده غیر قانونی است و طبق قانون، همچنان شهردار رسمی بیرجند هستم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بهترین روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به دنبال ارسال نامه‌ای بدون طی شدن روال قانونی و اخلاق حرفه ای از طرف تعدادی از اعضای شورای شهر بیرجند، فرماندار مراتب غیرقانونی بودن درخواست را اعلام کرد.

وی افزود: در ابتدای کار اعتراضی نسبت به نامه فرماندار به عنوان رئیس کمیته انطباق و شورای تامین شهرستان بیرجند به شورا واصل شد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه فصل الخطاب همه قانون است ادامه داد: وقتی قرار است از موارد قانونی صحبت کنیم آنچه به عنوان مصوبه است در فرمانداری که مرجع بالادستی شورا و ناظر بر مصوبات بوده قبول واقع نشد و در ادامه مراحلی که برخی طی کرده بودند غیر قانونی تشخیص داده شد.

وی یادآور شد: به دنبال آن روز گذشته در نشست خبری شورای شهر مساله عزل شهردار را عنوان کردند اما چون مراحل قانونی آن طی نشده از ضمانت اجرایی برخوردار نیست.

بهترین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته این مساله به صورت شفاف و روشن به اعضای شورای اسلامی شهر و برای آن پنج نفری که این درخواست را داشتند منتقل شده و آنان هم به تمکین از قانون گردن گذاشتند لذا مساله عزل شهردار منتفی است.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی اختلاف ها در شورای شهر و شهرداری افزود: اصل وجود اختلاف در شوراهای شهر و روستا امر بدی نیست؛ تضارب آرا موجب افزایش کاربری و راندمان مدیریت شهری می شود، اما گاهی اوقات منجر به نوع گفتمان غالب خواهد شد.

شهردار بیرجند گفت: شورای اسلامی شهر بیرجند هم از ۹ نفر تشکیل شده که تفکر مختلفی دارند، چهار نفر از اعضا حمایت قاطع خود را از شهردار اعلام کردند که سه نفر از اعضای قدیمی شورای شهر و مسلط بر قوانین هستند لذا بر غیر قانونی بودن این مصوبه صحه گذاشتند.

وی ادامه داد: آن دسته از دوستانی که برای آنها ابهامی ایجاد شده بود قانع شدند لذا در ۲۴ ساعت گذشته روز سخت و نفس‌گیری بود هرچند ما روز گذشته کار مردم را انجام می‌دادیم.

بهترین گفت: در این راستا مراجع قانونی که باید اظهار نظر می‌کردند زوایا را بیان کردند و امروز هم شورای اسلامی شهر با اتفاق همه اعضا حضور داشتند و پیگیری امور روزمره را انجام دادند و نشان می‌دهد که قانع شدند و سرپرستی که انتخاب کرده بودند در جلسه حضور نداشت.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد یک ساله شهرداری بیرجند گفت: در مدیریت شهری دوره ششم از ابتدای کار توسعه متوازن شهر را سرلوحه خدمت قرار دادیم و با این رویکرد برنامه‌ها در بخش‌های روبنایی و زیربنایی انجام گرفت لذا با اجرای این پروژه‌ها به دنبال اجرای عدالت اجتماعی در بخش‌های مختلف بودیم.

افتتاح ۴۰ پروژه در ۲۰ ماه

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه به سمت ایجاد پروژه‌های متعدد در قسمت ‌های مختلف شهر حرکت کردیم افزود: بیش از ۴۰ پروژه در ۲۰ ماه گذشته افتتاح شد که در تاریخ بیرجند ماندگار خواهد بود.

وی گفت: شهر بیرجند از دوران افتتاح تک پروژه‌ای خارج شده و توانستیم حجم بزرگی از خدمات را ارائه دهیم.

بهترین به رشد بودجه شهرداری بیرجند اشاره کرد و ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود اما امسال ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که امیدواریم بیش از این محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه ۵۴ درصد بودجه شهرداری به سمت پروژه‌های عمرانی گسیل شده ادامه داد: در صورتی که از لحاظ قانونی این سهم حداقل ۴۰ درصد است لذا هر چه میزان درآمد بیشتری داشته باشیم و تحقق بودجه افزایش یابد میزان انعطاف در پروژه‌های عمرانی بیشتر خواهد بود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه عمده افزایش بودجه شهرداری بر مبنای سرمایه‌گذاری است افزود: کسب درآمد از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ و تخلفات ساختمانی را به حداقل رسانده و رویکرد بیشتر سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: بر همین اساس در زمین‌های متعلق به شهرداری مشارکت و ساخت و ساز را پیگیری کردیم که برکات زیادی دارد و پروژه کلان احداث ۴۰۰ واحد مسکونی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

بهترین ادامه داد: یکی از ابرپروژه‌های شهر بیرجند بزرگترین برج تجاری و مسکونی کشور است که در ۳۵ طبقه و حجم سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریال به‌زودی آغاز می شود اما نیازمند تصویب در شورای شهر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه با این پروژه‌ها وارد شهر بیرجند خواهد شد گفت: اقتصاد پویا و تولید اشتغال آورده این ابرپروژه‌ها خواهد بود.

نصب ۷۰ المان نوروزی در شهر بیرجند

شهردار بیرجند همچنین به برنامه شهرداری برای احداث پارک آبی و شهربازی با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: مطالعات این طرح انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم بعد از کلنگ‌زنی طی ۲ سال به بهره برداری برسد که هدف‌گیری این پروژه نه تنها مردم خراسان جنوبی بلکه استان‌های دیگر هم از آن منتفع می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای استقبال بهار هم گفت: بیش از ۷۰ المان امسال در سطح شهر بیرجند جانمایی می‌شود و ساخت دهکده بیرجند در میدان ابوذر یکی از طرح‌های خاص نوروزی است که ۳۰ المان در آن نصب خواهد شد و قسمتی از بیرجند قدیم به نمایش گذاشته می‌شود.

بهترین با بیان اینکه ۲۰ المان ساخته شده در مرکز زیباسازی شهرداری هم برای ایام نوروزی نصب می شود ادامه داد: برای المان‌های نوروزی ۱۶۵ اثر از ۱۹ هنرمند مختلف کشور به ما رسیده که توانستیم ۱۰ طرح را انتخاب کنیم و ۹ طرح نیز به هنرمندان بومی تعلق دارد.

وی از کاشت بیش از ۳۵۰ هزار انواع گل‌های فصلی در سطح شهر خبر داد و گفت: ۲۰ هزار درخت و درختچه هم در میادین و آیلندها کاشته می‌شود.

شهردار بیرجند اظهار کرد: بیش از ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌های جمعیت پذیر شهر پیش بینی شده است که برای مسافران و شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: در باغ شهرداری بیش از هفت هزار مترمربع چمن کاری انجام می‌شود و امیدواریم تا اوایل سال آینده با ۱۱ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بهترین با اشاره به اینکه شوری آب در شمال شهر مانعی برای کاشت گل و درختچه هست ادامه داد: اجرای طرح شن رنگی در این منطقه دنبال می‌شود که در مصرف آب هم صرفه‌جویی خواهد شد.

وی یکی از برنامه‌های جذاب را نوروزخوانی عنوان کرد که امسال به صورت وسیع تر انجام خواهد شد و گفت:۴۰ بنر از مفاخر علمی فرهنگی دینی و سیاسی شهر بیرجند در قسمت‌های مختلف نصب می‌شود.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه بازارچه صنایع دستی با شرکت بیش از ۷۰ تولید کننده در مرکز بیرجند شناسی، راه‌اندازی خواهد شد ادامه داد: تامین و توزیع ۱۰۰ تن میوه با کیفیت برای ایام نوروز پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان از در برنامه های نوروز است و برای چهارشنبه آخر سال هم تمام تیم‌های آتش نشانی در آماده باش هستند.

بهترین با بیان اینکه اوایل سال آینده پیاده‌روسازی خیابان حکیم نزاری هم شروع خواهد شد گفت: طرح جامع ترافیک شهر هم بعد از سال‌ها مورد بازنگری قرار گرفته که پس از تصویب نهایی قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط بین ارتش راه و شهرسازی و شهرداری مشخص شده و یکی از دغدغه های شهروندان قطع درختان بود و به توافق بین طرفین رسیده‌ایم ادامه داد: چاه آبی در ارتش را به ازای درختانی که از بین رفته تملک کرده‌ایم و زمین های پادگان تعیین تکلیف شدند که برای ساخت میدان اجتماعات در اختیار شهرداری است.

رئیس شورای شهر بیرجند روز گذشته در نشست خبری اعلام کرد: با توجه به انجام فرایند و مراحل قانونی، «مهدی بهترین» شهردار بیرجند عزل و «حسن خسروی» به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha