تلاش شورای شهر و شهرداری بیرجند بر ایجاد درآمد پایدار باشد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: تلاش‌های شورای شهر بیرجند در کنار شهرداری باید به ایجاد منابع درآمد پایدار و هدفمند و برنامه محور کردن امور در شهرداری بینجامد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا صفری در اولین نشست کاری مشترک شورای اسلامی شهر بیرجند که به میزبانی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری برگزار شد، با اشاره به کمک‌های دولت سیزدهم به شهرداری‌های استان به ویژه در زمینه تخصیص قیر رایگان، ماشین آلات سنگین و تامین بخشی از بودجه شهرداری بیرجند از محل کمک‌های دولتی و سهم کمک‌های کوششی در بودجه، بر لزوم منابع درآمد پایدار تاکید کرد.

وی هدف از تشکیل این جلسه را هماهنگی و برقراری تعامل بیشتر بین دفاتر ستادی استانداری به ویژه دفتر امور شهری و شوراها با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند عنوان کرد و گفت: لازمه خدمت رسانی به همشهریان، انجام گفت و گو، تعامل و تبادل آراست تا با برنامه ریزی و وحدت رویه بتوانیم زمینه رضایت‌مندی نسبی شهروندان را در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم آوریم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر بیرجند ۹۱ جلسه و ۳۱۷ مصوبه داشته که حدود ۱۸ درصد از این مصوبات مورد ایراد هیات تطبیق واقع شده است.

تلاش شورای شهر و شهرداری بیرجند بر ایجاد درآمد پایدار باشد

وی گفت: از اعضای شورای اسلامی و شهردار انتظار می‌رود با حضور فعال در تمامی جلسات و کمیسیون‌های تخصصی و با مشارکت حداکثری در امور نظارتی شورا در سال جاری به سمت فضای تعامل و همدلی پیش رفته و کاری کنیم تا به دور از هرگونه شائبه و تفرقه با فراهم آوردن رضایت مردم، رضایت خدای سبحان را فراهم آوریم.

فرماندار بیرجند نیز در این نشست با اشاره به جایگاه شورای اسلامی در پیشبرد امور شهر و نظارت بر شهرداری، از اعضای شورا خواست در فضای معقول و آرام و به دور از هیجانات نسبت به انجام وظایف اقدام کنند.

علی فاضلی فرد ضمن اشاره به چالش‌های اخیر در شورا و شهرداری، بر حل و فصل این حواشی تاکید کرد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای شورای شهر بیرجند به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای بهبود امور پرداختند همچنین برگزاری جلسه با این کارکرد را در ۶ دوره شورای اسلامی بی سابقه دانستند و این پیشگامی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری را در برگزاری دیدار نوروزی به فال نیک گرفتند.

اولین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی و فرماندار بیرجند در محل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha