۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85417083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر فلسطینی: دشوارترین ماه رمضان را از سال۱۹۴۸ تاکنون تجربه می‌کنیم

تهران-ایرنا- وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین با اشاره به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت که امسال ملت فلسطین به‌ویژه در این منطقه دشوارترین ماه رمضان خود را از سال ۱۹۴۸ تاکنون تجربه می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «حاتم البکری» در گفت‌وگو با اسپوتنیک تاکید کرد که ملت فلسطین در ماه مبارک رمضان امسال وضعیت بسیار سخت و دشواری دارد و از سال ۱۹۴۸ تاکنون چنین دشواری در ماه رمضان را تجربه نکرده بود، زیرا اکنون در محاصره ‌و جنگ بی‌سابقه است.

وی افزود: ماه رمضان امسال در سایه جنگ وحشیانه رژیم اسرائیل، قتل، ویرانی، آوارگی، کوچاندن و از بین بردن هر نوع عنصر زندگی در نوار غزه است. علاوه بر این کرانه باختری نیز از محاصره سیاسی و اقتصادی و منع رفت و آمد میان شهرهای مختلف رنج می‌برد.

البکری ادامه داد که این محاصره در مسجدالاقصی نیز وجود دارد و رژیم اشغالگر این روزها محدودیت ایجاد کرده و ‌اجازه نمی‌هد که نمازگزاران وارد این مکان مقدس شوند.

این خبر در حالی منتشر می شود که اهالی غزه ماه مبارک رمضان را زیر آتش رژیم اشغالگر و در سایه نبود آب و غذا و حتی وجود مسجدی برای اقامه نماز آغاز کردند.

غم و درماندگی بر چادرهای آوارگان نوار غزه و به ویژه شهر رفح در جنوب نوار غزه که بیش از یک میلیون و پانصد هزار آواره را در خود جای داده، سایه افکنده و اهالی غزه در ماه مبارک رمضان هم خود را قربانی گرسنگی و تشنگی می بینند.

در همین حال وزارت بهداشت غزه روز سه شنبه در یکصد و پنجاه و هشتمین روز از جنگ، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۷۲ نفر شد و ۱۲۹ زخمی نیز برجای گذاشت.

به گزارش این وزارتخانه، با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه نوار غزه از هفتم اکتبر تا روز سه شنبه به ۳۱ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۲ هزار و ۸۸۹ تن اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha