۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85423597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستن کمربند ایمنی تا ۶۵ درصد خطر مرگ را در تصادفات کاهش می‌دهد

سنندج- ایرنا- رئیس پلیس راهور کردستان گفت: بستن کمربند ایمنی ۴۰ تا ۶۵ درصد احتمال مرگ در تصادفات جاده‌ای را کاهش می دهد.

سرهنگ رضا همتی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرعت عامل ۳۰ درصد تصادفات و حوادث رانندگی است و به طور متوسط افزایش هر یک کیلومتر بالاتر از سرعت مطمئنه، سه درصد افزایش مصدومیت و پنج درصد افزایش احتمال تصادف منجر به فوت را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه خطر مرگ عابر پیاده با افزایش سرعت از ۳۰ به ۵۰ کیلومتر بر ساعت ۸ برابر می شود، افزود: استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین موتورسیکلت ۴۰ درصد تلفات و ۷۰ درصد مجروحیت ها را کمتر می کند.

رئیس پلیس راهور کردستان بر لزوم دقت رانندگان هنگام ورود از جاده یا خیابان فرعی به اصلی و رعایت حق تقدم تاکید و اضافه کرد: قابلیت دیدن و دیده شدن یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات است.

سرهنگ همتی زاده استفاده از مواد مخدر و قرص های روان گردان را یکی از مهمترین عوامل افزایش تصادف دانست و ادامه داد: مصرف این مواد، باعث افزایش کاذب قدرت ریسک پذیری، انجام اعمال مخاطره آمیز، رفتارهای ضد اجتماعی، غیر قانونی و خطرناک که در خارج از کنترل و اراده راننده است.

وی یادآور شد: طی بررسی های به عمل آمده در تعطیلات نوروز سال های گذشته علت مرگ و مجروحیت بسیاری از شهروندان تخلفات ذکر شده است و توصیه می شود از ارتکاب تخلفات حادثه ساز خودداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha