خطیب جمعه یزد: غلبه بر مشکلات اقتصادی با اجرای شعار سال محقق می‌شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تحقق کامل شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری راه اصلی غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد افزود: تعیین شعار سال بر اساس نیاز کشور و جامعه اسلامی توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه لازم توسط مسئولان برای جلب مشارکت گسترده آحاد مردم در تولید و برون رفت از مشکلات باید جدی گرفته شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: برای شکست تحریم‌های دشمنان باید همه مردم و مسئولان منویات مقام معظم رهبری را محور حرکت خود در سال‌جاری قرار دهند.

ناصری گفت: کار جهادی و انقلابی با همکاری و مشارکت مردم و همراهی و برنامه‌ریزی مسئولان موجب تحقق اهداف نظام و ارتقای تولید در کشور است.

خطیب جمعه یزد: غلبه بر مشکلات اقتصادی با اجرای شعار سال محقق می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان به انتخاب نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: باید مجلس بر اساس نیاز کشور و همکاری مردم برای حل مشکلات تلاش کند.

ناصری بیان کرد: باید همه افراد و مسئولان بدون اختلافات حزبی و گروهی تنها به فکر حل مشکلات باشند و از همه افراد بیش از گذشته استفاده کنند.

وی یاد و خاطره شهید آیت الله صدوقی (ره) را گرامی داشت و بر حضور گسترده مردم در میدان دفاع از نظام و کشور تاکید کرد.

همچنین امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه نوروز و آداب آن یک سنت اجتماعی است گفت: پایه دین اسلام وحی و عقل است و دین مبین اسلام نه تنها با اینگونه سنّت‌های اجتماعی مخالفتی ندارد، بلکه آن‌ها را جهت‌دهی فرموده و مورد تائید قرار داده است.

حجت‌الاسلام "سید محمدکاظم مدرسی " در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در محمدآباد با اشاره به اینکه چگونه روزه گرفتن می‌تواند موجب تقوا شود افزود: یکی از پیش‌نیازهای انسان برای پرهیزگاری داشتن اراده قوی است و روایت شده است که یک مجاهد با تمام فضیلت‌هایی که دارد برتر از انسانی نیست که خود را دارای ترمز ببیند و چه بسا انسانی که دارای ترمز قوی در مقابل گناهان باشد در ردیف فرشتگان قرار گیرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه روزه جنبه امساکی دارد و تنها عبادت مخفی است قطعا باعث تقویت اراده می‌شود و ترمز انسان را تقویت می‌کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه تقویت عاطفه از دیگر موارد روزه‌داری است تصریح کرد: تقویت عاطفه از طریق تحمل گرسنگی و تشنگی موجب دردآشنایی با کسانی می‌شود که رنج گرسنگی را تحمل می‌کنند، روزه‌دار یک ماه خود را در مقابل مسائل شهوانی کنترل می‌کند و در مقابل ناموس دیگران خود را قابل کنترل می‌بینید.

نمازجمعه در ۲۷ محل در استان یزد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha