۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85430927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار لامپ کم‌مصرف در شبکه روشنایی معابر زنجان نصب می‌شود

زنجان - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز طرح بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر شهری و روستایی زنجان خبر داد و گفت:‌ به همین منظور ۲ هزار لامپ کم مصرف در شبکه روشنایی معابر استان نصب می‌شود.

داود دولتیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد پایه‌های روشنایی معابر سطح استان بیش از ۱۹ هزار دستگاه است، افزود: متوسط توان منصوبه برای چراغ‌های روشنایی معابر شهری و روستایی حدود ۸۰ وات است و این عدد در استان در مقایسه با سایر استان‌ها به میزان قابل توجهی پایین بود که با هدف صرفه‌جویی بیشتر طرح جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف ال ای دی به جای لامپ‌های گازی در شبکه روشنایی معابر استان اجرا می‌شود.

وی طرح جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف ال‌ای‌دی ۴۰ وات با لامپ‌های پر مصرف ۱۱۰ و ۱۲۵ وات گازی روشنایی معابر شهر زنجان را یکی از طرح‌های زیرساختی برای کاهش مصرف انرژی در استان بیان کرد و اظهار داشت: در فاز نخست این طرح جهادی ۲ هزار شعله لامپ ۴۰ وات خریداری شده است که پیش از آغاز فصل گرم و دوره اوج مصرف تابستان بر روی شبکه‌های روشنایی شهری و روستایی استان نصب می شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشترکان اصلی‌ترین هدف شرکت توزیع است و به همین سبب پیش از آغاز پروژه‌های مختلف، کارشناسان شرکت ابعاد مختلف طرح‌ها را بررسی می‌کنند تا با کمترین آسیب همراه باشد.

وی گفت: پیش از اجرای این پروژه نیز طرح آزمایشی جایگزینی لامپ‌های ال‌ای‌دی ۴۰ وات با لامپ‌های گازی بر روی شبکه‌ روشنایی اجرا شد و میزان عمر و نوردهی این لامپ‌ها مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه نتایج مطلوبی به همراه داشت.

لامپ‌های کم‌مصرف جدید نسبت به لامپ‌های پیشین علاوه بر مصرف پایین‌تر عمر بالایی نیز دارند و با نصب این لامپ‌ها به میزان قابل توجهی علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف، کیفیت نورپردازی و روشنایی معابر استان نیز افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha