فرماندار آستارا: کم کاری در رفع مشکلات مردم پذیرفتنی نیست

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت:انتخاب دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا در جهت رفع مشکلات مردم بوده و از این رو کم کاری در این خصوص به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا شهاب زاده عصر روز سه شنبه در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و همچنین بخش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهارکرد: مهمترین وظیفه همه ما خدمت به مردم است و در این راستا نباید از هیچ اقدامی فروگذار باشیم و نباید شاهد نارضایتی مردم مخصوصا در روستاها باشیم، زیرا آنها ولی نعمتان ما هستند و اگر نباشند حضور ما بی معنی خواهد بود.

فرماندار شهرستان آستارا با تاکید بر اینکه آستارا یک شهرستان مرزی است و باید ورود و خروج اتباع بیگانه خارجی و همچنین تهدیدات منطقه‌ای جدی گرفته شود، بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستا باید در ورود و خروج اتباع غیر مجاز بیگانه دقت و توجه لازم را داشته باشند.

شهاب زاده با بیان اینکه حق نداریم امنیت مردم را نادیده بگیریم و باید آگاهانه هر نوع تحرکات دشمن را شناسایی کنیم، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هر ترفندی از جمله اختلاف انداختن بین اهل تسنن و شیعه و هزینه‌های کلان در این زمینه برای ضربه زدن به کشور عزیزمان ایران استفاده می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر مرزی آستارا با اشاره به اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی بحث آموزش را جدی بگیرند، ادامه داد: اهتمام دهیاران به مسائل روز روستاها ضروری است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی روستا هرگونه اختلاف سلیقه را کنار گذاشته و تنها به خدمت به مردم و رفع مشکلات روستا توجه داشته باشند، تاکید کرد: بخشداران مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا به عملکرد دهیاران نظارت لازم را داشته باشند.

شهاب زاده با تاکید بر اینکه ۹۸ درصد از روستاهای شهرستان آستارا از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار کرد: وظیفه دهیاران دفاع از دستاوردهای نظام و دولت است و در راستای تحقق این مهم باید در جهت اطلاع رسانی خدمات ارائه شده اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار آستارا، تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان آستارا، دهیاران وظیفه دارند که به طور دقیق وضعیت اتباع بیگانه خارجی مقیم روستای خود را رصد و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا باید حیطه مسئولیت خود را شناخته و از اختیارات خود آگاهی داشته و در راستای شرح وظایف خود حرکت کنند.

فرماندار آستارا، تصریح کرد: دهیاران باید با تهیه گزارش از پیگیری ها و اقدامات خود در روستا و انعکاس مشکلات و موانع موجود به بخشداری، زمینه حل و فصل و ارائه راهکارهای لازم را فراهم سازند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha