۱۴ محله اردبیل برای اجرای طرح "یک صدا ایران" انتخاب شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نخستین رویداد هنری، تعاملی و آموزشی «یک صدا ایران» با هدف پرورش هنرمندان آینده و کشف استعدادهای هنری مناطق کمتر برخوردار در ۱۴ محله حاشیه‌نشین شهر اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امیر رجبی روز دوشنبه در نشست هماهنگی رویداد ملی یکصدا ایران گفت: این طرح در روزهای ۱۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در راستای تحقق برنامه‌های عدالت محور دولت سیزدهم به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اجتماعی وزارت کشور همزمان با دهه کرامت اجرا می‌شود.

وی انسجام عمومی قومیت‌ها و مقابله با نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان و کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شناخت در زمینه آموزش‌های هنری، استعدادیابی، نشاط اجتماعی، شناسایی هنرجویان مراکز آموزش هنرِ ساکن محلات و ظرفیت‌ سنجی هنری محلات را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.

رجبی گفت: این طرح از اسفندماه سال گذشته در ۲۲۰ محله در ۳۱ استان کشور آغاز شده و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، فعالان و کنشگران، تشکیل کارگروه‌های محلی با محور موضوعات اجتماعی، شبکه‌سازی، ترویج الگوی سبک زندگی ایرانی- اسلامی از محورهای آن است و تمهیدات اجرای این طرح در اردبیل با برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد، انتشار فراخوان و تمرین و آماده‌سازی گروه‌های هنری انجام شده است.

وی ادامه داد: طرح در محلات گلمغان، آراز علی، ایران آباد، میر اشرف، اسلام آباد، کاظم آباد، درویش آباد ، سلمان آباد، رحیم طیار، نیار ، پناه آباد،حسین آباد ،سیدآباد و شهرک حقیقت اجرا می‌شود و بر اساس فراخوان منتشر شده، ۱۰ گروه نمایشی استان، طرح و ایده نمایشی خود را به این اداره کل ارسال کرده اند که پنج نمایش برای اجرا در این مناطق و محلات توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به تقارن برگزاری این طرح با دهه فرخنده کرامت گفت: گروه‌های نمایشی منتخب به همراه گروه‌های سرود مدارس و مساجد در روزهای ۱۹تا ۲۵ اردیبهشت ماه به مناسبت دهه فرخنده کرامت اجرای برنامه خواهند داشت.

وی حضور خادمان حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ، حضور و سخنرانی مدیران اجرایی استان و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان محلات را از دیگر برنامه‌های این طرح اعلام کرد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha