۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴
کد خبر: 85494193
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

فیلم| واکاوی موانع افتتاح بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی تنکابن

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران راه دسترسی، جذب نیروی انسانی و تامین برخی از تجهیزات، محوطه سازی و کارهای زیرساختی را از جمله نیازهای ضروری بیمارستان فوق تخصصی ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی(ره) تنکابن برشمرد و بر ضرورت تلاش جهادی برای برداشتن گام آخر بهره برداری آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمانی در دست ساخت تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برداشتن گام آخر بهره برداری بیمارستان فوق تخصصی تنکابن نیاز با جدیت و تلاش جهادی لازم است که مسوولان امر باید اقدام کنند.

این مرکز درمانی قرار بود که در دور دوم سفر استانی دولت به دیار علویان به بهره برداری برسد که به گفته استاندار مازندران به دلیل تامین و تکمیل نشدن موارد یادشده محقق نشده است.

کلنگ ساخت بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی تنکابن سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد. قرار بود بیمارستان طی چهار سال به بهره‌برداری برسد، اما تکمیل این طرح‌ طی ‌سال‌های اخیر به دلایل گوناگون از جمله جانمایی اشتباه در حاشیه رودخانه چشمه‌کیله، نبود شرایط لازم برای ایجاد راه دسترسی مطمئن و انتقال خدمات چهارگانه همچون آب، برق، گاز و تلفن و کمبود اعتبار به تعویق افتاد. ضمن این‌که در سال‌های بعد بخش قابل توجهی از راه دسترسی که برای این بیمارستان ایجاد شده بود تخریب شد و بار دیگر تکمیل این زیرساخت مسکوت ماند. تا این‌که در دولت سیزدهم اقدامات و تزریق اعتبار برای تکمیل این پروژه از سر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب باز تنکابن در پنج طبقه ساخته شده که در سه طبقه از آن اقدامات درمانی انجام می‌شود. طبقه چهارم به سالن اجتماعات و کتابخانه این بیمارستان اختصاص دارد و درمانگاه تخصصی و اورژانس نیز طبقه همکف قرار گرفته است. تمرکز این بیمارستان بر عمل جراحی قلب باز است. پنج اتاق عمل جراحی دارد که ۲ اتاق مختص به عمل جراحی قلب باز است. ۲ تخت در بخش آنژوگرافی قرار دارد و خدمات پاراکلینیک نظیر آزمایشگاه و رادیولوژی نیز در این بیمارستان ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان فوق تخصصی ۲۲۰ تختخوابی تنکابن که با صرف حدود ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساختمان و ۶۵ میلیارد تومان برای تجهیزات با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی آماده بهره‌برداری قرار دارد.

این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی به اهالی شهرستان های غرب مازندران و شرق استان گیلان خدمات خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha