نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا بسیار تاثیرگذار بود

تهران- ایرنا- خیام الزعبی» تحلیلگر سوری نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا را بسیار تاثیرگذار توصیف کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خیام الزعبی در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به نامه اخیر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و دانشجویان دانشگاههای آمریکا نوشت که حضرت آیت الله خامنه ای در این نامه همبستگی جمهوری اسلامی ایران با این دانشجویان را در برابر سرکوب پلیس آمریکا ابراز داشتند.

این تحلیلگر از نامه مقام معظم رهبری به عنوان نامه ای کوتاه و در عین حال بسیار تاثیرگذار نام برد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه کشورهای اروپایی برای دهه‌های طولانی حامی صهیونیستها بودند، اقدامات اسرائیل علیه ملت فلسطین سبب افول این حمایت شده است و بسیاری از شهروندان اروپایی حامی فلسطین شده‌اند. بسیاری از فعالان اروپایی زمان خود را برای رسوا کردن جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین سپری می‌کنند. این اقدامات سبب نوعی آگاهی بخشی در قبال رنج‌های ملت فلسطین شده است.

این تحلیلگر افزود: در حال حاضر تحولات با شتاب زیادی در آمریکا به پیش می رود و موازنه معکوس شده است به طوری که دانشگاههای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه و هلند شاهد اعتراضات ضد جنگ غزه است. آنها خواستار توقف همکاری با دانشگاههای رژیم اسرائیل، تحریم شرکت های حامی تسلیحاتی تل آویو و توقف سرمایه گذاری شرکت های حامی جنگ هستند.

این تحلیلگر سوری در ادامه به نامه ها و پیام های مقام معظم رهبری درباره فلسطین اشاره کرد که در آن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت دانستند و بر اهمیت حق فلسطینیان تاکید کردند که مشمول گذر زمان نمی شود.

وی در پایان درباره محتوای نامه مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نوشت: این نامه آکنده از احساس محبت و وفاداری به جانفشانی های بزرگی است که فلسطینیان در راه آزادی سرزمین خود از یوغ اشغالگران نثار کرده اند. این نامه درباره توان فلسطینیان درباره مقابله با چالش‌ها و پشت سرگذاشتن سختی ها و دشواری ها است. ملت فلسطین توان مقابله با طرح ها و توطئه های اسرائیلی- غربی و به شکست کشاندن آن را با وحدت داخلی و با اراده و مقاومت خود دارد؛ مقاومتی که هیچ قدرتی توان درهم شکستن آن را ندارد.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دهم خردادماه جاری در نامه‌ای خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha