واکاوی پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی با حضور اندیشمندان عراقی

بغداد - ایرنا - نشست علمی واکاوی پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی مردم مظلوم فلسطین با حضور نماینده نماینده مقام معظم رهبری ، سفیر کشورمان و جمعی از صاحب نظران ، اندیشمندان و اساتید دانشگاه و حوزه در بغداد برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، اندیشمندان و صاحبنظران عراقی در این نشست که به همت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان و جامعه المصطفی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد برگزار شد، ابعاد نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی مردم مظلوم غزه و تاثیر ان بر قشر دانشجویان غربی و حتی دانشجویان اسلامی را بررسی کردند.

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی در عراق در ابتدای این نشست در سخنانی گفت: مقام معظم رهبری در سه نامه‌ای که در یک دهه گذشته برای جوانان غربی نوشته‌اند، مجموعا چهار دلیل برای همکلامی با آنان ذکر کرده‌اند که نشان می‌دهد مخاطب‌شناسی ایشان برای به ثمر رسیدن مطالبه و خواست‌شان، کاملا آگاهانه است.

سفیر کشورمان ، زنده‌تر بودن حس حقیقت‌جویی در دل جوانان، آینده‌ساز بودن آنان ، توانایی خاص جوانان برای یافتن راه‌های نو برای ساخت آینده و وجدان بیدار آنها در دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه را از مهمترین ویژگی های مخاطبان نامه های رهبری معظم انقلاب عنوان کرد.

آل صادق افزود: مقام معظم رهبری در نامه اول جوانان را مخاطب قرار می دهند. هدف نگارش این نامه دفاع از اسلام و معارف دین الهی و رویکردشان تقابل با سیاه‌نمایی از اسلام در رسانه‌ها و سیاست‌های غرب است . راهکاری را که معظم له پیشنهاد می دهند لزوم شناخت مستقیم، بی‌واسطه و بدون پیشداوری از اسلام است . انعکاس نامه اول بین جوانان غرب با فعالیت‌های داوطلبانه‌ای که هم در فضای میدانی و هم رسانه‌های اجتماعی انجام شد، فراتر از تصور بود.

وی تصریح کرد که نیاز بود برای تعمیق این ارتباط، متنی تبیینی و روان برای ذهن‌های پرسشگر و جست‌وجوگر فراهم شود. لذا نامه دوم، ۱۰ ماه بعد نشان داد خط ارتباط با جوانان غربی هم مستمر و هم اقناعی و استدلالی است. در نامه دوم نیز مخاطب جوانان بودند. هدف تبیین ریشه خشونت در سیاست و اندیشه غرب بود و رویکرد نامه یکسان دانستن تروریسم در فرانسه و تروریسم در عراق، لبنان، سوریه و فلسطین به عنوان درد مشترک اما راهکار پیشنهادی ایشان لزوم تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام بود.
آل صادق در تشریح نامه سوم رهبری انقلاب اسلامی عنوان کرد: این نامه همزمان با تحولات غزه و شکل گیری یک بیدرای جهانی علیه ظلم و صهیونیسم در واقع بازنمایی یک جبهه نوظهور از جوانان غربی است .حضور هزاران استاد و دانشجو در کف دانشگاه‌ها و پردیس‌های دانشگاهی آمریکا و اروپا برای دفاع از فلسطین و ضدیت علیه صهیونیسم نشان داد آینده‌سازان و حقیقت‌طلبان به واقع از میان نسل نورس و جدید هستند و انتخاب این مخاطب از سوی رهبر ایران، کاملا آگاهانه و با شناخت بوده است. رویکرد رهبری در نامه سوم برخلاف دو نامه قبلی کاملا هجومی و فاتحانه است. در این نامه نیزمخاطب جوانان هستند اما هدف نامه کاملا هجومی و اعلام تشکیل جبهه جدید مقاومت از دانشجویان آمریکایی است.

آل صادق ادامه داد که رویکرد این نامه اعلام همدلی و همبستگی با جنبش اجتماعی دانشجویان آمریکاست و پیشنهادی که معظم له به آن اشاره می کنند آشنایی با قرآن است. آنچه مشخص است اینکه امید و انگیزه‌ای که رهبر انقلاب در نامه سوم به خوانندگان و مخاطبان می‌دهد با توجه به افزایش قدرت و توان جبهه مقاومت، بیدار شدن وجدان‌های آگاه و تغییر آرایش و وضعیت منطقه غرب آسیا به طرز قابل توجهی بالا است به نحوی که نوید ورق خوردن برگ جدیدی از تاریخ را می‌دهد.

واکافی پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی با حضور اندیشمندان عراقی

ایت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق دومین سخنران این نشست یک روزه نیز در سخنانی گفت: دلیل برگزاری این نشست را بررسی ابعاد مختلف نامه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان معترض نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم غزه و سکوت مجامع جهانی در این خصوص عنوان کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این اقدام، بر اساس سنت الهی در مخاطب قرار دادن اقشار مختلف مردم در قرآن کریم و همچنین سیره نبی مکرم اسلام(ص) در طول تاریخ اسلام که شامل برموارد متعدد ارسال نامه به ملیت های مختلف بوده است، عمل نمودند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق با بررسی آیات مختلف قرآنی که در آنها افرادی خارج از حلقه مومنین و حتی مستکبرین آن زمان، در آیات مخاطب قرار گرفته اند بر صحت این اقدام رهبر معظم انقلاب تاکید نمودند.

آیت الله حسینی، در ادامه تصریح کرد که «مقام معظم رهبری با التفات به این نکته که گوش هایی شنوا و قلوبی پذیرا و فطرت هایی سلیم در میان جوانان کشورهای غربی وجود دارند و تأثیرپذیری از این نامه های ارسال شده دارند، فرصت را مغتنم دانسته و برای تشویق اقدامات صحیح ایشان و روشنگری نسبت به حقایق مخفی مانده و و دعوت ایشان به گزیدن راه صحیح و ثبات قدم در این راه تلاش نمودند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق در پایان ضمن تشکر از اساتید و صاحبنظرانی که در جلسه حضور یافته اند، اظهار امیدواری کردند که ابعاد مختلف این نامه، در بیانات ایشان بیش از پیش واکاوی شود.

واکافی پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی با حضور اندیشمندان عراقی

شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق، حجةالاسلام و المسلمین شیخ جمیل الرُبَیعی استاد حوزه علمیه نجف اشرف، دکتر عبدالامیر الشمّری کارشناس و تحلیلگر سیاسی مشهور عراقی، حجةالاسلام دکتر محسن زاده رییس جامعة المصطفی العالمیه -نمایندگی عراق، خانم دکتر حلاء الجابری فعال فرهنگی در عرصه بانوان ، حجةالاسلام دکتر علی حسین پناه، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در عراق دیگر سخنرانان این نشست بودند که در سخنانشان به ابعاد مختلف نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی مردم مظلوم فلسطین و غزه و تاثیر آن در دانشگاههای سایر کشورها، پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در نامه ای خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای آمریکا ، ضمن ابراز همدردی و همبستگی با اعتراضات صهیونیستی این دانشجویان آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha