۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85495867
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

انجام بیش از ۲۷۰ هزار مداخله تخصصی در اورژانس اجتماعی همدان

همدان-ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: اورژانس اجتماعی استان ۲۷۰ هزار و ۵۹۶ مورد مداخله تخصصی در ارتباط با گروه‌های هدف امور آسیب‌دیدگان طی سه سال گذشته انجام داده است.

علیرضا سمائی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ۶۳ هزار و ۶۸۲ نفر در سه سال گذشته از خدمات اورژانس اجتماعی استان همدان بهره‌مند شدند افزود: در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۹۷۷ تماس تلفنی مرتبط با اورژانس اجتماعی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه همچنین اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ آماده خدمت رسانی در زمینه های همسرآزاری، کودک آزاری، معلول آزاری، سالمندآزاری و موارد خودکشی است افزود: اوژانس اجتماعی با سطح بالای خدمات توانسته به عنوان مامنی برای آسیب دیدگان و مرکزی برای رسیدگی موثر به افراد در معرض آسیب باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: اورژانس اجتماعی همدان دارای مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳) و خدمات سیار است و نیز بخش‌هایی را نیز برای نگهداری موقت کودکان دختر، پسر و زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب فراهم کرده است.

سمائی، تعداد خدمات ارائه شده در سایر امور آسیب دیدگان اجتماعی را ۲۸۷ هزار و ۷۲۳ مورد اعلام کرد و گفت: ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی از جمله کودکان کار و خیابان، دختران در معرض آسیب اجتماعی، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، زنان و دختران در معرض خشونت و افراد مبتلا به نارضایتی جنسیتی از جمله مهمترین عناوینی است که براساس آن بهزیستی همدان به آنها خدمت رسانی می کند.

وی اظهار کرد: هم اکنون سه هزار و ۸۷۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان همدان هستند و از خدمات متعدد سازمان بهره مند می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: در طی دوره دولت سیزدهم ۹۹ کودک از طریق فرزندخواندگی به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی (فرزند پذیر ) سپرده شده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha