وزیران دفاع کره‌جنوبی و آمریکا، کره‌شمالی را به پاسخی قاطع تهدید کردند

تهران- ایرنا- وزیران دفاع کره‌جنوبی و آمریکا امروز (یکشنبه) ضمن محکوم کردن آنچه «تحریکات اخیر کره‌شمالی» از جمله پرتاب ماهواره شناسایی و توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ خواندند، پیونگ‌یانگ را به پاسخی قاطع به این اقدامات تهدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال یک سری اقدامات تحریک آمیز کره شمالی که از هفته گذشته آغاز شده است، شین وون سیک (Shin Won-sik) وزیر دفاع کره جنوبی و لوید آسیتن همتای آمریکایی وی در حاشیه نشست «شانگری-لا» سنگاپور این اقدامات را محکوم کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا روشن ساختند که تحریکات کره شمالی و توسعه (برنامه) موشکی و هسته ای، در بحبوحه تعمیق روابط نظامی پیونگ یانک با مسکو، نه تنها موجب شدت گرفتن تنش در شبه جزیره کره بلکه در منطقه هند-اقیانوسیه می شود.

همچنین در جریان مذاکرات امروز دو طرف بر ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از تهدیدات کره شمالی و تقویت بازدارندگی ایالات متحده از طریق نهادهای مشورتی دوجانبه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی پس از تلاش ناموفق در پرتاب یک فروند ماهواره شناسایی، از سه شنبه گذشته تاکنون حدود ۹۰۰ بالن حاوی زباله و کود را به آن سوی مرزهای کره جنوبی فرستاده است.

به گزارش ایرنا، یکشنبه گذشته کره شمالی اعلام کرد که برای «مقابله به مثل» با توزیع اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ که کره جنوبی منتشر کرده است، «تپه های کاغذ باطله و آلودگی» را در مناطق مرزی پخش می‌کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز به ساکنان این مناطق توصیه کرد که به این اشیا دست نزنند و در صورت مشاهده آن‌ها، موضوع را به مقام های نظامی یا پلیس گزارش دهند.

سال‌ها است که فعالان محافظه‌کار در کره جنوبی اعلامیه‌هایی را با بالن به کره شمالی می‌فرستند تا مردم این کشور را برای قیام علیه رژیم پیونگ یانگ تشویق کنند.

کره شمالی بارها پایان یافتن پخش این اعلامیه‌ها را خواستار و اینک این موضوع به عامل تنش میان دو کره تبدیل شده است. دو کره همچنان از نظر قانونی در وضعیت جنگ هستند زیرا «جنگ کره ۱۹۵۳-۱۹۵۰» با یک آتش بس و نه یک پیمان صلح خاتمه یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha