امام خمینی (ره) اقتدار و استقامت را به مردم ایران آموخت

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اصرار به ترقی ما مسلمانان به ما نشان داد که ما «می توانیم» و اکنون آثار آن را در دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران می بینیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجواد باقری ارومی» یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالگرد امام راحل که در مسجد جامع شهر لوندیول آستارا برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز می بینیم انقلاب اسلامی در سراسر جهان عالم گیر شده، این ثمره تقوا، ایمان و تزکیه نفس امام (ره) است زیرا امام تمام تکیه اش به خدا بود، وعده حق را فهمیده بود و آن را نیز به مردم ایران داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) وحدت، ضدیت با استعمار و استکبار و ظالم و دفاع از مستعضف و محرومان و اعتماد به مردم و جوانان را به ما نشان داد و نتیجه اعتماد او به مردم و جوانان؛ پیروزی در هشت سال دفاع مقدس بود.

امام جمعه شهرستان آستارا ادامه داد: مردم ایران قبل از انقلاب هم مسلمان و هم نماز خوان بودند و برای نماز به مساجد می آمدند اما نسبت به تحولات جهان اسلام و سرنوشت دیگر مسلمانان بی تفاوت بودند و این غیر سیاسی بودن که همان اسلام آمریکایی است استقبال غرب را نیز به همراه داشت، اما امام راحل (ره) اسلام ناب محمدی یعنی احساس مسئولیت نسبت به فلسطین و محرومان و مظلومان و دیگر تحولات اسلام را به ما نشان داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا بیان کرد: اسلام ناب محمدی امام خمینی (ره) یعنی اینکه در مقابل زور و ظلم ایستاد و با مشت توی دهن استکبار و استعمار بزنید.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به صفات و ویژگی های بارز شخصیتی امام (ره) گفت: حضرت امام خمینی (ره) در طول تمام دوران مبارزاتش هرگز کاری خلاف عقلانیت و معنویت انجام نداد، به همین خاطر در پایان وصیت نامه اش نوشت با دلی آرام و مطمئن به پیشگاه خداوند می روم و این خیلی مهم است.

امام جمعه شهرستان آستارا همچنین خواستار تبیین مکتب، فکر و راه حضرت امام (ره) که برگرفته از اسلام ناب محمدی است در جامعه شد و تصریح کرد: سخنان حضرت امام (ره) و همچنین مقام معظم رهبری خلاصه و چکیده ای از بسیاری از معارف دینی و آیات قرآن است که باید عمل به آنها را مد نظر داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز ۱۵ خرداد ماه تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمود ۱۵ خرداد مبدا انقلاب و یوم الله است و باید حفظ و نگهداری شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha