رفتار و گفتار امام (ره) همواره امیدآفرین بود

تبریز- ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار و گفتار امام (ره) همواره به خصوص در قلب ضعیفان و مظلومان، امیدآفرین بود.

علیرضا نوین روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) برای ما درس است، اظهار کرد: ایشان در تمام امورات، صریح بودند و تعارضی در بیان مواضع خود نداشتند.

وی افزود: زمانی که لازم بود از حق، دفاع و ظالم را محکوم کنند، موضع گیری داخلی و خارجی خود را بی پرده و با صراحت بیان می‌کردند.

وی با بیان این‌که دومین ویژگی شخصیتی امام راحل، روحیه تحول گرایی ایشان است، ادامه داد: از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی تا آخرین روز عمر خود، تحول را در تمام ابعاد و مواضع ایشان از جمله حضور بانوان در عرصه اجتماعی، توجه به جوانان و سیاست خارجی که فلسطین را مسئله نخست اسلام دانسته و روز قدس را بر این اساس نامگذاری کردند، شاهد بودیم.

نوین گفت: همان طور که امام خمینی (ره) در عرصه سیاسی به مردم اعتماد کرده و دستور تشکیل بسیج مردمی را دادند، اعتقاد داشتند که در موضوع اقتصاد نیز باید به مردم اعتماد کنند زیرا خود مردم می‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی افزود: ویژگی سوم امام راحل، انگیزه دهی بود، ایشان همواره مردم را با امیدآفرینی و ایجاد انگیزه به جلو هدایت می‌کردند، وقتی ایشان پیامی صادر کرده و حضور در جبهه را به عنوان تکلیف عنوان کردند، اقشار مردمی به محض شنیدن این پیام، حضور در جبهه را تکلیف دینی و سیاسی می‌دانستند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز با امیددهی به مردم به خصوص در دوران‌های سختی چون روزهای اخیر که شاهد شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان بودیم، ملت را در صحنه نگه داشتند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امام راحل ۲ پرچم احیای اسلام و عزت و سربلندی ایران را در نهصت انقلاب برافراشتند، گفت: نمود پرچم نخست امروز در غزه و فلسطین است که دولت غاصب صهیونیستی نتوانسته حتی به اهداف کوچک خود برسد.

وی افزود: رسانه‌های غربی سعی می‌کنند تا نامی از فلسطین برجای نماند در حالی که امروز صدای حمایت از مردم مظلوم این سرزمین از شهرهای بزرگ دنیا به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: پرچم دوم امام راحل که عزت و سربلندی ایران بود نیز در شرایط امروز جهان کاملا عیان است روزگاری ایران سرسپرده آمریکا و دولت غرب بود در حالی که اکنون به عنوان محور مقاومت منطقه مطرح است و همه عزت و سربلندی ایران را تجلیل می‌کنند و به یاد شهید آیت الله رئیسی، مراسم بزرگداشت در سازمان ملل برگزار می‌شود.

نوین خاطرنشان کرد: این ۲ پرچم ارزشمند امام راحل به دست رهبر معظم انقلاب به عنوان جانشین برحق امام برافراشته شده که باید امتیاز بالایی بر خود بدانیم.

وی افزود: امروز همه ما عرق ملی و دینی داریم و این تعصب ما به عنوان یک کشور متمدن و اسلامی در دنیا بی نظیر بوده، وجود چنین هویت ملی اسلامی در سایر کشورهای دنیا کم است.

وی گفت: باید به قول حاج قاسم، شجره طیبه جمهوری اسلامی را حفظ کنیم و مردم بدانند که اگر این حرم حفظ نشود، سایر حرم‌ها نیز از بین می‌روند.

نوین گفت: امروز باید شخصیت والای امام راحل به نسل جوان انتقال یابد چون که شخصیت، جذابیت و گفتار ایشان به عنوان یک الگو و کتاب تمام نما برای ما بوده تا بتوانیم تداوم دهنده خط امام و رهبر معظم انقلاب در پیشبرد نظام جمهوری اسلامی باشیم و به عنوان یک کشور الگو در دنیا مطرح شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha