برخورد و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در کشور تشدید می‌شود

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: افرادی که از سلاح مجوزدار خود در مراسم‌ مختلف به صورت غیرقانونی و غیرمجاز استفاده کرده و ایجاد رعب و وحشت کنند، مجوزشان لغو می شود و برخورد با سلاح های غیرمجاز و قاچاق در کشور شدت می یابد.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی گیلان در رشت با اشاره به اینکه بخشی از آسیب‌های جامعه ناشی از وجود سلاح‌های غیرمجاز است، اظهار کرد: در عین برخورد با این سلاح‌ها که با جدیت اقدام می‌شود، یکی از اهداف نیروی انتظامی، مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز است که این امر در همه استانها تشدید می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: افرادی که دارای سلاح غیرمجاز هستند نسبت به تحویل سلاح خود به مراجع ذیصلاح اقدام کنند زیرا دارندگان این سلاح ها باید احساس ناامنی کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور همچنین از مردم خواست : در صورت مشاهده هرگونه سلاح غیرمجاز مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.

وی در ادامه این جلسه به طرح‌های مختلف نیروی انتظامی برای تامین امنیت و مقابله با ناهنجاری ها در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: اینک دشمنان با تجربه‌ای که از دوران دفاع مقدس دارند، به دنبال جنگ سخت با نظام جمهوری اسلامی نیستند و به همین دلیل به جنگ نرم روی آورده اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: از اینرو برای مقابله با توطئه‌های دشمنان طرح‌هایی را اجرایی کردیم که خوشبختانه رضایت مردم را به همراه داشته و دارد و همچون طرح نور ادامه می یابد.

سردار رضایی گفت: ما در نیروی انتظامی هوشمندانه تهدیدهای دشمنان را رصد می کنیم و خوشبختانه بسیاری از این تهدیدها با همراهی مردم و ملت سلحشور خنثی شده و ما نیز با اجرای طرح های مختلف در چارچوب قانون به وظایف و تکالیف خود عمل می‌کنیم.

وی به استفاده بهینه هموطنان از سواحل استانهای شمالی اشاره و اظهار کرد: استانهای گیلان و مازندران سواحل زیبایی دارند و هدف ما آن است که همه هموطنانی که به این استانها سفر می کنند در کمال آرامش به همراه ساکنان بومی این استانها بتوانند از این سواحل به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه سالانه میلیونها گردشگر وارد این استان می شود و تردد مسافران در محورها نیز به صورت شبانه‌روزی است، نیروی انتظامی کار سخت و دشواری دارد اما شاهدیم که این نیروها به طور شبانه روزی در خدمت مردم و مسافران هستند اما انتظار است که مسافران قوانین و مقررات را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدی که از سواحل گیلان داشتم خوشبختانه شرایط مناسبی دارند و اما در عین شلوغی این سواحل و حضور مردم باید مقررات رعایت شود و اگر فرد یا افرادی مقررات را رعایت نکند، نخست از وی درخواست می شود، سپس تذکر داده شود و در نهایت اعمال قانون خواهد شد زیرا هنجارهای جامعه باید حفظ شود.

وی همچنین به افرادی که به دنبال انجام جرائم سازمان یافته در تفرجگاه ها هستند که از آن سوی آبها هدایت می‌شود، هشدار جدی داد و افزود : با کسانی که اماکن اسکان و اقامت خود را دراختیار اینگونه افراد قرار دهند برخورد می کنیم و هرگونه هنجارشکنی در استفاده از اماکن تفریحی و گردشگری مورد برخورد و اعمال قانون قرار می گیرد.

گیلان استانی امن و موفق در کاهش جرائم

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه به تلاش گیلان در کاهش جرائم نیز اشاره و بیان کرد: مردم گیلان دارای فرهنگی بالا و قانونمدار هستند و دیار میرزاکوچک جنگلی هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس نثار میهن اسلامی کرد به همین دلیل جرائم در این استان کمتر است و از سوی دیگر تلاش نیروی اتنظامی در گیلان ستودنی بوده این خطه جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: عملکرد نیروی انتظامی گیلان بسیار مناسب است و در این راستا شاهد کاهش وقوع جرم و از سوی دیگر افزایش کشفیات در گیلان هستیم. این استان در تمامی شاخص‌ها عملکرد مناسبی دارد.

وی ادامه داد: همچنین در مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر نیز استان گیلان تلاش مناسبی داشته ضمن آنکه شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در تصادفات هم هستیم و باید تلاش کرد تا این آمار در گیلان و همچنین در سطح کشور بیش از این ها کاهش یابد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار کرد: تمام هدف ما جلب رضایت مردم است زیرا ما وارث خون شهدایم و در مسیر آنها گام بر می‌داریم و با وجود اینکه شهدای گرانقدری همچون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهید خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش را از دست دادیم که بسیار سخت است، اما انقلاب اسلامی به برکت عملکرد و خون این شهیدان ماندگار است و ما نیز باید با تمام وجود مسیر آنها را ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور که عصر چهارشنبه وارد گیلان شد، علاوه بر حضور در پنجمین کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی گیلان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار و همچنین از طرح‌های سالم سازی سواحل این استان نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha