پرنده زدگی از دلایل ناپایداری شبکه برق در شهرستان خدابنده است

زنجان - ایرنا - مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: پرنده زدگی یکی از دلایل ناپایداری شبکه برق این شهرستان است به همین جهت از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۵۰ پوشش پرنده پران بر روی خروجی شبکه‌های توزیع برق نصب شد.

حسنعلی پیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مجاورت شبکه توزیع برق این شهرستان با زمین‌های کشاورزی، نشستن پرندگان بر روی شبکه‌های توزیع برق موجب ایجاد خاموشی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین امسال، ۱۷۰ عدد راس تیر بلند و ۲۱۰ کاور مقره سیلیکونی نیز بر روی خروجی شبکه‌های توزیع برق روستاهای توزلو، بزین، قشقجه، شهیدآباد، دهجلال، سجاس، زواجر، بامداد و نورآباد نصب و ۲۵۰ مقره معیوب تعویض شد.

پیری با اشاره به اصلاح و بهسازی چهار کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق خدابنده، اظهار داشت: این پروژه‌های شبکه‌های توزیع برق، حدفاصل روستاهای محمد خلج تا بزین با حضور ۱۳ گروه عملیاتی متشکل از ۴۰ همکار مدیریت توزیع برق شهرستان خدابنده انجام شد.

وی افزود: ۲۶۰ کاور پرنده پران، ۱۴۰ کاور مقره سیلیکونی و ۱۸ قطعه راس تیری نیز بر روی شبکه‌های حدفاصل این روستاها نصب شد.

مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده اضافه کرد: این شهرستان با بیش از ۲۴۰ روستا، گسترده‌ترین شبکه توزیع برق روستایی در سطح استان را دارد و با توجه به این‌که صنعت کشاورزی خدابنده یکی از قطب‌های این صنعت در استان و شمالغرب کشور است، پایداری شبکه توزیع به سبب استفاده برق در کشاورزی و زیرساختی بودن این انرژی اهمیت بالایی دارد.

خدابنده با حدود ۷۰ هزار مشترک برق یکی از بیشترین تعداد مشترک را پس از شهرستان زنجان در استان دارد و ۵۰ درصد از انرژی برق توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha