مخاطب نامه رهبری فطرت پاک همه انسان‌هاست

تهران - ایرنا- معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری مخاطب نامه ایشان را فطرت پاک همه انسان‌ها دانست و گفت: نامه‌های رهبر انقلاب یک دستورالعمل برای کارهای تربیتی و ایجاد حرکت‌های اجتماعی و نقشه راهی است تا بدانیم جامعه خود را چگونه هدایت کنیم. 

به گزارش خبرنگار حوزه علم ‌و آموزش ایرنا، حجت السلام‌ محسن قمی (امروز) چهارشنبه در نشست بین المللی یک دهه سخن رهبر انقلاب با جوانان آمریکا و اروپا نامه اخیر رهبر انقلاب را یک‌اقدام هوشمندانه دانست و گفت: این نامه در آینده آثار خود را نشان می دهد ‌و این نامه نقشه راهی که نشان می دهد چشمه چه جریان هایی را سیراب کرده و بارور ساخته است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری در ادامه به بیان چند پیش فرض درباره نامه پرداخت و گفت: اولین پیش فرض های صدور این نامه ها از سوی مقام معظم رهبری این است که ما انسان ها همه دارای یک سرشت مشترک هستیم، انسان ذات دارد، مخاطب این نامه فطرت پاک همه انسان هاست. بنابراین‌ همه انسان ها دارای سرشت مشترک هستند و از این منظر مخاطب این نامه فطرت پاک همه انسان هاست و زبان فطرت زبان مشترک همه ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بیان دومین پیش فرض صدور این نامه گفت: تفاوت قایل شدن بین سران سلطه نظام و افکار عمومی است. رهبری معتقد بودند که از مماشات کردن باید خوداری کرد ‌و از مقاومت حمایت و اعلام کردند شما در بخشی از تاریخ و حمایت از مقاومت ایستاده اید.

حجت الاسلام قمی تاکید کرد: نامه های رهبر انقلاب یک دستورالعمل است برای کارهای تربیتی و ایجاد حرکت های اجتماعی و نقشه راهی است که جامعه خودمان را چگونه هدایت کنیم.

موتور محرک بین المللی جوانان هستند

عضو خبرگان رهبری گفت: شرایط هرچقدر سخت و پیچیده باشد، تکلیف انسان‌ها هیچ وقت ساقط نمی‌شود. در شرایطی که در فرانسه فضا علیه اسلام بود، رهبری گفتند وظیفه ما نوشتن نامه به جوانان اروپایی است. این هوشمندی باعث شد امروز شاهد این باشیم که در جهان بشریت شرایطی آغاز شده است که جوانان در مقابل سلطه بین المللی ایستادگی کردند. در واقع موتور محرک بین المللی همین جوانان هستند.

به گزارش ایرنا، نشست یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا؛ ورق‌خوردن تاریخ از شرق تا غرب امروز (چهارشنبه) با قرائت پیام سرپرست ریاست جمهوری آغاز شد. در این نشست در سالن شهید رئیسی ساختمان مرکزی دانشگاه تهران، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سعیدرضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و رئیس دانشکده مطالعات جهان، محمدجواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و محمدرضا مخبر دزفولی و هانیه سادات رئیسی، دختر شهید سیدابراهیم رئیسی، رئیس فرهنگستان علوم حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha