یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در گرمسار مجری برگزاری انتخابات هستند

سمنان - ایرنا - فرماندار گرمسار از ساماندهی ۷۹ صندوق اخذ رأی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مجری انتخابات در گرمسار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خانی شامگاه پنجشنبه در نشست تبیینی انتخابات با اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گرمسار بیان کرد: از مجموع ۷۹ صندوق اخذ رأی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۵۳ صندوق ثابت شهری، ۱۰ صندوق ثابت روستایی، ۱۳ صندوق سیار روستایی و سه صندوق سیار شهری است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارت، امنیتی و انتظامی در برگزاری این دوره از انتخابات با مجموعه ستاد انتخابات این شهرستان همکاری دارند، افزود: تبیین انتخابات و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در جهت افزایش مشارکت در دستور کار است.

فرماندار گرمسار تأثیرگذارترین گروه برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات را جامعه رسانه‌ای دانست و گفت: اهالی رسانه نقش بسزایی در تبیین عملکرد دولت شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و امید آفرینی در جامعه ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود نباید مانع از حضور مردم در صحنه انتخابات شود، اضافه کرد: مردم غیور و ولایتمدار شهرستان گرمسار در طول تاریخ انقلاب همواره ثابت کردند که پایبند این نظام و انقلاب و ارزش های انقلابی هستند.

وی با اشاره به اینکه معضل کم‌آبی به بحران جدی برای کشاورزان و حتی برای تامین آب آشامیدنی مردم گرمسار تبدیل شده است، ابراز کرد: در راستای رفع این بحران و بهبود وضعیت موجود ریل گذاری کارشناسی و دقیق انجام شد.

حمایت از کشاورزان در بحران کم آبی

وی با اشاره به اینکه نمایندگان کشاورزها در شورای حفاظت منابع آب به عنوان عضو ثابت این شورا دعوت می شوند، یادآور شد: سند راهبردی توسط مسوولان مرتبط این شهرستان در قالب ۲۲ بند تدوین و به وزارت نیرو ارسال شد.

خانی با تأکید بر اینکه ریل گذاری صحیح باید برای رفع معضل کم آبی انجام شود، عنوان کرد: برای نخستین بار شورای تأمین مشترک شهرستان گرمسار و فیروزکوه سال گذشته برگزار و تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شد.

وی افزایش اعتبارات حوزه آب شهرستان گرمسار در سفر دور دوم رییس جمهور شهید را از دیگر اقدامات مهم در راستای رفع معضل کم آبی در گرمسار برشمرد و گفت: تکمیل طرح انتقال آب از سد نمرود به سیمین دشت و گرمسار از جمله طرح های نیمه تمامی است که در دولت آیت الله رئیسی در حوزه استحفاظی گرمسار به پایان رسید.

این مسوول با بیان اینکه از مجموع ۲۴ کیلومتر لوله گذاری انتقال آب نمرود در حوزه استان سمنان تقریبا هشت کیلومتر لوله گذاری در شهرستان باقی مانده بود که در دولت آیت الله رئیسی تکمیل شد، تصریح کرد: انتقال لوله به بالادست در دستور کار است تا با تکمیل این طرح، آب شیرین به مردم گرمسار برسد.

فرماندار گرمسار بیان کرد: برای تکمیل این طرح در استان تهران به دلایل مختلفی لوله گذاری انجام نشد و این امر همچنان به عنوان یک مطالبه اصلی و جدی مردم گرمسار پیگیری می‌شود.

وی افزود: شهید رئیسی در سفر به شهرستان فیروزکوه به آزادسازی و تخلیه کامل روستای سله‌بن ظرف مدت یک سال تأکید کرد تا آبگیری سد به طور کامل انجام شود.

سند راهبردی پایش حبله رود

وی بیان اینکه در دیدار با رییس فلات مرکزی وزارت نیرو که سمنان یکی از استان های مشمول آن است، این سند ۲۲ بندی پیگیری شد، تصریح کرد: یکی از این بندهای سند راهبردی بهره گیری از یک شرکت مشاور برای پایش حبله رود است که قراردادی با شرکت آب گستران با وزارت نیرو در این رابطه منعقد شد و آبان ماه این گزارش نهایی می‌شود.

خانی با تاکید بر اینکه بر اساس این قرارداد کل رودخانه حبله رود باید پایش شود، ادامه داد: در برخی نقاط برداشت غیرمجاز یا اشکلات فنی و وجود دارد و نقاطی نیز نیازمند لایروبی است.

وی اضافه کرد: ۴۵۰ نهر سنتی در حبله رود وجود دارد که باید به صورت دریچه گذاری مدرن تبدیل شود تا بتوان مدیریت لازم را انجام داد.

یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در گرمسار مجری برگزاری انتخابات هستند

وی با بیان اینکه بر اساس این قرارداد شرکت آب گستران کوه خواری‌ها و تصرفات غیرقانونی را شناسایی می‌کند، گفت: تاکید شده تا این گزارش تا آبان ماه تکمیل شود؛ سند راهبردی پایش حبله رود به زودی تکمیل می‌شود و احقاق این سند راهبردی معضل کم آبی را تا حد زیادی رفع می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه سال گذشته به دلیل بحران کم آبی سطح زیر کشت گندم کاهش یافت در سال زراعی جدید تدابیری اندیشیده شد که بر این اساس کشت زودتر از موعد انجام شود؛ در ایامی که آزادسازی آب از سد نمرود انجام شد توانستیم ۲ محصول مهم گندم و جو را به مرحله تولید برسانیم و در سال جاری برداشت گندم به اندازه مطلوب خود رسید.

اقدام‌های بی‌ضابطه در بالادست، مشکل اصلی آب در گرمسار

فرماندار گرمسار توسعه کشاورزی و بی ضابطه در بالا دست، برداشت‌های غیر مجاز و کاهش میزان بارندگی را مهم ترین عوامل بحران کم آبی در گرمسار عنوان کرد و افزود: قانون توزیع عادلانه آب مهم ترین مطالبه مردم است.

وی با اشاره به بازدید مسوولان شهرستان گرمسار از بستر و حریم حبله رود در حوزه استحفاظی این شهرستان در روستای بنه کوه تا محدوده سد نمرود بیان کرد: جلسه‌ای با حضور مدیران و مسوولان مرتبط در فیروزکوه و استان تهران در پایان این بازدید برگزار شد که ۱۳ مصوبه مهم و عملیاتی نتیجه این جلسه بود.

وی پیگیری برای اجرایی شدن این مصوبات به عنوان یک رویکرد مهم برای رفع معضل کم آبی در شهرستان گرمسار در دستور کار دانست و اظهار کرد: این مصوبات در ابعاد ملی و تفاهم هر دو استان است.

این مسوول با اشاره به وقوع انفجار در ساختمانی در شهر گرمسار در فروردین امسال بیان کرد: روند قانونی برای کمک به خانوار خسارت دیده در حال انجام است و در این راستا حمایت‌های دولتی از جمله اسکان دهی به خانوار حادثه دیده و ارائه خدمات رایگان توسط کارشناسان دادگستری انجام شد.

فرماندار گرمسار با تأکید بر اینکه با مدیرانی که تکریم ارباب رجوع را نقض می کنند مماشات نخواهد شد، گفت: تمامی مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید در خدمت به مردم از کوچکترین ظرفیت و فرصتی دریغ نکنند.

طرح‌هایی برای ارتقای امنیت ترافیک

وی همچنین از ساماندهی و ایمن سازی میدان ورودی ایوانکی که به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز شناسایی شده بود، خبر داد.

فرماندار گرمساز با بیان اینکه ایجاد زیرگذر غربی و احداث تقاطع غیر هم سطح در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه شهر جدید ایوانکی در بالادست ایوانکی قرار دارد این تقاطع غیر هم سطح به صورت مشترک طراحی می‌شود.

وی ابراز کرد: انتخاب نام متناسب و در خور برای شهر جدید ایوانکی نیز از جمله برنامه های مهمی است که در این حوزه دنبال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha