امام جمعه زاهدان: حجت موجه برای ما شرکت پر شور در انتخابات است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه حجت موجه برای ما شرکت پر شور در انتخابات است گفت: کسی را انتخاب کنیم که بتواند مسیر نورانی خدمت به مردم و جامعه اسلامی را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی محامی در خطبه های این هفته نمازجمعه زاهدان اظهار کرد: امر مهم انتخابات را در پیش رو داریم و اگر معرفت، شناخت و بصیرت درست باشد انسان حتما در انتخابات شرکت و فرد اصلح را انتخاب خواهد کرد.
وی افزود: دشمن در این ایام برای حضور مردم در انتخابات شبهه پراکنی می‌کند اما ما برای شرکت در انتخابات دلایل مختلف و حجت‌های موجه متعدد داریم که اولین حجت موجه ما فرمایش رهبر معظم انقلاب است که از جایگاه رهبری حکیم و دلسوز اوضاع جامعه را رصد کرده و راه را به ما نشان می‌دهند و تاکید ایشان حضور پر شور در انتخابات است و حجت موجه دوم فرمایش امام خمینی(ره) است که می‌گوید ببینید دشمن چه می‌گوید و شما برعکس آن عمل کنید.
امام جمعه زاهدان گفت: وجه دیگر این است که ما تجربه داریم و هر وقت شکوه حضور مردم بیشتر بود دشمن ناامید، امنیت پایدار حاصل و رشد پیدا کردیم و استقلال ما حفظ شد و اگر ایرانی مقتدر می‌خواهیم که مسیر پیشرفت را دنبال کند باید با شور و نشاط در انتخابات شرکت کنیم و کسی را انتخاب کنیم که بتواند مسیر نورانی خدمت به مردم و جامعه اسلامی را دنبال کند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تحصیل تقوا و حفظ افراد و جامعه اسلامی تلاش برای ارتقاء سطح معرفت و شناخت مسائل دینی و اجتماعی است افزود: در ماه ذی‌الحجه هستیم که از ماه‌های حرام و با برکت است و دهه اول ذی‌الحجه به تعبیر قرآن کریم ایام معلومات و دارای ارزش ویژه است و کار خیر در این ایام ارزش مضاعف دارد.

آیت‌الله محامی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد: یکشنبه نهم ذی‌الحجه روز عرفه و دوشنبه دهم ذی‌الحجه روز عید سعید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان و آغاز دهه امامت و ولایت است.
وی تصریح کرد: روز عرفه روز عرفان، معرفت و شناخت است تا اینکه انسان با خدای خود خلوت و راز و نیاز و مناجات داشته باشد و هر کس در حد خود با خداوند متعال ارتباط برقرار و به معرفت و شناخت خود نسبت به معبود بیفزاید.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: اگر معرفت خدا به درستی صورت گرفت پیامبر و حجت را هم می‌شناسیم چرا که اگر خداوند متعال را درست نشناسیم پیغمبر او را هم به درستی نخواهیم شناخت و طبعا حجت و ولی را نخواهیم شناخت از این جهت که شناخت حجت در پرتو شناخت پیامبر و شناخت پیامبر در پرتو شناخت خداوند متعال است.
وی بیان کرد: عرفان و معرفت در اصول دین و توحید و خداشناسی است و دامنه آن به مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی هم می‌رسد و در مسائل سیاسی و اجتماعی هم نیازمند همین، عرفان، معرفت، شناخت درست و بصیرت هستیم.

امام جمعه زاهدان: حجت موجه ما برای شرکت پر شور در انتخابات است

اسرائیل یک غده سرطانی است

آیت الله محامی افزود: این روزها حاجیان عمره خود را انجام و برای برگزاری مراسم حج آماده می‌شوند و حج امسال در موقعیتی است که رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به فلسطین حمله کرده و هر روز افراد زیادی از مردم کشته می‌شوند. بنابراین توصیه رهبر معظم انقلاب به حاجیان این بود که فرمودند: "حج همیشه برائت است اما امسال باید ویژه باشد" و اگر حاجی ما معرفت لازم را داشته باشد می‌داند که امسال باید فریاد رسای فلسیطن در سرزمین وحی باشد و از استکبار جهانی اظهار برائت و اعلام انزجار کند و اگر حاجی این معرفت را داشته باشد می‌داند که باید فریادگر مظلومیت فلسطینیان در سرزمین وحی باشد اما اگر شناخت، معرفت و بصیرت و معرفت وجود نداشته باشد انسان به گمراهی می‌افتد و به دنبال خیرخواهی برای اسرائیل خواهد بود که هم خیر فلسطینیان را بخواهیم و هم خیر اسرائیل را و خیر در این است که با هم دعوا نکنند.
امام جمعه زاهدان گفت: اسرائیل یک غده سرطانی است و باید این غده سرطانی از دست برود و اگر انسان معرفت و بصیرت و شناخت درست را داشته باشد می‌داند در موقعیتی که جمعی از مردم مسلمان نیاز به کمک و حمایت داشته باشند وظیفه چیست و چه باید کرد.
آیت‌الله محامی گفت: اگر این معرفت و بصیرت وجود داشته باشد به هر نحوی که هست کشورهای اسلامی باید از این مردم مظلوم حمایت کنند اما برخی دولت ها سکوت و با وجود ادعای مسلمانی هنوز رابطه با اسرائیل را دارند و او را تامین می‌کنند و حتی برخی از افراد هم خیرخواهانه پیشنهاد مذاکره می‌دهند که بروید با اسرائیل مذاکره کنید تا دچار مشکل نباشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha