معاون سیاسی استانداری فارس: آینده انقلاب اسلامی با انتخابات رقم می‌خورد

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: آینده انقلاب اسلامی در بستر انتخابات رقم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی، شنبه در حاشیه جلسه با اعضای شورای نگهبان و هیات های نظارت استان فارس در شیراز افزود: بر این اساس، حضور گسترده و هوشمندانه مردم عزیز ایران اسلامی در پای صندوق های رای بسیار ارزشمند و راهبردی است.

وی، با اشاره به وجود واقعیت های امیدبخش در جامعه در مقطع کنونی ادامه داد: نگرانی و پرسش هایی از آینده کشور و انقلاب و وقوع برخی از تحولات محیطی و عدم آگاهی دقیق از آینده ما را مجاب می‌کند که به آینده پژوهی انقلاب بپردازیم.

او اظهار کرد: بر خلاف تصور رایج، آینده پژوهی پیش بینی آینده نیست بلکه تحلیل، طراحی و ساخت آینده مبتنی بر ارزش های جامعه است.

معاون سیاسی استانداری فارس گفت: در پیش بینی، معمولا منفعلانه از آینده صحبت می شود اما آینده پژوهی در صدد تسلط بر آینده است و لذا آینده پژوهی یعنی ارائه راه حل هایی برای مسایلی که امروز در آن قرار داریم تا بر اساس آن بتوانیم آینده مطلوبی را بسازیم.

قزل سفلی افزود: در شرایط حاضر مهمترین واقعیتی که بیش از سایر واقعیت ها بر آینده انقلاب تاثیر می گذارد انتخابات است، زیرا بسته به نتیجه انتخابات وضعیت کشور در ابعاد و حوزه های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

وی، با اشاره به وجود سه سناریو در پیش روی آینده انقلاب اسلامی ادامه داد: یک سناریو براندازی است که معمولا حوادث بعد از انقلاب به ما نشان داده که این سناریو نه تنها در کشور محتمل نیست بلکه اساسا ممکن هم نیست.

او اظهار کرد: علت آن نیز این است که اولا ذهنیت تاریخی مردم از دخالت بیگانگان، از گذشته تاکنون هیچگاه این اجازه را به آنها نمی دهد و دوم اینکه وقتی که بحث دخالت بیگانگان مطرح می‌شود امکان بسیج عمومی در کشور فراهم می‌شود و از این رو سناریو براندازی با دخالت عوامل خارجی نه تنها در شرایط حاضر محتمل نیست بلکه کاملا غیر ممکن است.

معاون سیاسی استانداری فارس: آینده انقلاب اسلامی با انتخابات رقم می‌خورد

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: سناریو دیگر استحاله انقلاب است، برای تحقق این سناریو ۲ عنصر نقش اساسی دارند که یکی نخبگان توسعه گرا یا نخبگان غرب گرا و دیگری هم سیاست های لیبرالی حاکم بر حوزه اقتصاد هستند.

قزل سفلی افزود: نخبگان غرب گرا می‌گویند در انقلاب اسلامی شعارهای انقلاب از تب و تاب افتاده و کنش ها و ارزش های انقلاب در مقامی نیستند که بتوانند عامل انگیزش اجتماعی در جامعه باشد.

وی اظهار کرد: سناریو استحاله بدنبال تهی سازی انقلاب اسلامی از عناصر هویت بخش است، زیرا در نگاه قائلین به این سناریو هویت انقلابی با توسعه ایران و حل مشکلات اقتصادی جامعه مانع الجمع هستند و برای تحقق توسعه لاجرم باید هویت انقلابی کنار گذاشته شود.

او ادامه داد: از نظر نخبگان غرب گرا، میان تداوم انقلاب و حل مشکلات کشور رابطه حذفی برقرار است، بدین صورت که حل مشکلات اقتصادی مردم را منوط به عدول از شعارها و آرمان های انقلاب می‌دانند.

معاون سیاسی استانداری فارس بیان کرد: سناریو سوم نیز سناریوی تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی است، یعنی در عین تلاش برای تحقق توسعه و پیشرفت می‌توان هویت انقلابی نظام را نیز حفظ کرد.

قزل سفلی افزود: تحقق این سناریو در گروی کاربست نظریه مقاومت، استحکام بخشی به ساخت درونی قدرت نظام، اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت های داخلی کشور بویژه اعتماد به جوانان است، به بیان دیگر، تحقق سناریوی تداوم و تعالی آینده انقلاب اسلامی منوط به اثبات نگاه انقلابی برای حل مسائل کشور است.

وی ادامه داد: به بیان ملموس تر این سناریو استمرار مسیر خدمتی است که دولت سیزدهم آغاز کرد چرا که تا قبل از آن می گفتند نمی شود و نمی توانیم ولی دولت سیزدهم نشان داد که با تکیه بر توان داخلی و استفاده صحیح از فرصت های خارجی می‌شود در عین حفظ هویت انقلابی، در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و چنانچه این انتخابات به دور دوم کشیده شود، رای‌گیری مرحله دوم چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha