ژنرال صهیونیست: فراری دادن شهرک نشین‌ها از شمال، بزرگترین دستاورد حزب‌الله است

تهران- ایرنا- فرمانده جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که فراری دادن شهرک نشین ها از شمال سرزمین های اشغالی و تخلیه ده ها شهرک، بزرگترین دستاورد حزب الله به شمار می رود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه المیادین، «آوری گوردن» در گفت وگو با صهیونیست های ساکن شهرک «مانوت» در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی افزود: اگر به گذشته بازگردیم، اجازه تخلیه شهرک هایی مانند «یعره»، «بتسات» و «لیمان» را نمی دهم.

وی اضافه کرد: آواره شدن ده ها هزار شهرک نشین از شمال، بزرگترین دستاورد حزب الله است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز در این باره نوشت که از هشت ماه پیش که عملیات های حزب الله در پشتیبانی از مقاومت فلسطین آغاز شده است، این نخستین بار است که فرماندهان منطقه شمالی ارتش اسرائیل با شهرک نشین ها دیدار کرده اند.

این روزنامه اضافه کرد: پس از هشت ماه از تبدیل شدن مناطق شمالی به میدان جنگ و تبدیل آن به کمربند امنیتی لبنان، شهرک نشین های خشمگین و نا امید، هیچ پاسخ مثبتی برای حل این بحران و تامین نیازهای خود دریافت نکرده اند.

یدیعوت آحارنوت ادامه داد: شهرک نشین ها در دیدار با فرماندهان منطقه شمالی نسبت به پرداخت نشدن خسارت به آن ها در پی تعطیلی شغل خود که بیشتر در زمینه خدمات گردشگری فعال بوده اند، گلایه کرده و خواستار تعیین زمان دقیق پایان یافتن وضعیت جنگی در این مناطق شده اند.

«ادارگتسیس» خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز درباره اوضاع مناطق شمالی هم مرز با لبنان گفت: این منطقه به صورت روزانه شاهد شلیک ده ها موشک از سمت لبنان است.

وی اضافه کرد: در سه روز گذشته، بیش از ۳۰۰ موشک و ۱۶ پهپاد از سمت لبنان شلیک شده که یک چالش بزرگ برای دستگاه های نظامی و اطلاعاتی به شمار می رود.

گتسیس افزود: بیمارستان ها در مناطق شمالی در آماده باش کامل و بخش های زیرزمینی بیمارستان ها در «نهاریا»، «زیو» و «حیفا» آماده پذیرش زخمی ها هستند.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان و دیگر گروه های مقاومت در یمن، سوریه و عراق در حمایت از مقاومت فلسطین، از همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را درگیر جبهه های مختلف جنگ کردند.

با وجود حمایت حداکثری آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی، این رژیم بعد از دویست‌ و پنجاه‌ و دو روز جنایت علیه مردم فلسطین در نوار غزه، به هیچ کدام از اهداف راهبردی خود دست نیافته است.

بر اساس گفته های کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha