۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85516427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق نامه توسعه اقتصاد دانش بنیان در قزوین امضا شد

قزوین - ایرنا - توافق نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و استانداری قزوین روز شنبه با هدف حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه که ظهر امروز به امضا رسید، در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر گذار به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از رشد تولید، با هدف همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش‌بنیان در استان قزوین امضا شده است.

موضوع این توافق‎نامه همکاری متقابل در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان با رویکرد ارتقا شرکت‌ها و زیست‌بوم دانش بنیان، افزایش اشتغال نیروی انسانی نخبه و تحصیل‌کرده و حل چالش‌های استان با توجه به ظرفیت‌های فناورانه و صنعتی موجود در آن است.

تعریف طرح‌های فناورانه با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان، رشد کمی و کیفی شرکت‌ها و جهت‌دهی آن‌ها برای رفع نیازها، ترغیب بنگاه‌های بزرگ اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه و توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای زیست‌بوم نوآوری و توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان در حوزه‌های مرتبط با فعالیت بنگاه‌های اقتصادی از اهداف این توافق نامه است.

گفتنی است، از سیاست‌های اصلی این همکاری مشترک می‌توان به توسعه فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در صنایع شوینده و شیمیایی، صنعت کانی‌های غیرفلزی مثل شیشه، کاشی و سرامیک و ماشین‌آلات پیشرفته، اولویت‌دهی به زنجیره‌های ارزش فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی، تمرکز بر مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی و توجه به حل چالش‌های زیست‌محیطی استان به ویژه در پساب و پسماند اشاره کرد.

از تعهدات معاونت علمی رییس جمهومری در این تفاهم نامه می توان به حمایت از تعریف طرح‌های دانش‌بنیان با هدف رفع چالش‌ها و توسعه زنجیره‌های ارزش بومی و حوزه‌های اولویت‌دار استان، شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با توجه به نیازهای موجود در استان و حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان اشاره کرد.

شناسایی زنجیره‌های ارزش بومی استان با تمرکز بر فرصت‌ها و مزیت‌های بومی آن و همچنین شناسایی نیازهای صنایع فعال در آن به منظور توسعه زنجیره‌های ارزش و تعیین موضوعات اولویت‌دار استان، حمایت از تعریف طرح‌های دانش‌بنیان در راستای بهره‌گیری از فرصت‌ها و مزیت‌های بومی استان و حل نیاز صنایع فعال در آن از تعهدهای استانداری است.

زمان شروع همکاری مشترک از تاریخ امضای توافق نامه به مدت ۲ سال شمسی تعیین و در صورت توافق مجدد پس از مدت مذکور تمدید خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha