۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85518362
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفته عدلیه در کرمان و کلاس اخلاق مکتب شهید سلیمانی

کرمان - ایرنا - از جمله ویژه برنامه‌های هفته قوه قضاییه در کرمان ملاقات مدیران عدلیه با نماینده ولی‌فقیه در استان بود که با کلاس اخلاق در مکتب شهید سلیمانی ویژه مدیران همزمان و یکجا برگزار شد؛ جلسه‌ای که ضمن اهدای لوح صلح‌یاران شورای حل اختلاف، به شنیدن و درک توصیه های مذهبی برای تزکیه نفس نیز انجامید.

به گزارش ایرنا، این جلسه صبح یکشنبه از ساعت ۶:۳۰ در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد؛ حسینیه ای که خاطرات حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در جای جای آن همچنان ماندگار است و محل برگزاری آیین های مناسبتی مختلف.

کلاس درس اخلاق در مکتب شهید سلیمانی هر ماه با حضور مدیران استان و شهرستان کرمان برگزار می شود؛ در این جلسه هرماه یک سازمان میزبان است تا ضمن کمک به برگزاری نشست، گوشه‌ای از عملکرد خود را به صورت خلاصه برای آشنایی بیشتر سایرین بیان کند؛ اما ذکر خاطرات مصداقی از چگونگی رفتارها و شخصیت شهید سلیمانی در مواجهه با رویدادهای مختلف از زبان حاج مهدی صدفی- مداح، بازنشسته سپاه و از یاران شهید سلیمانی- و نیز سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه های این کلاس است.

به مناسبت هفته قوه قضاییه، کلاس درس اخلاق این ماه متفاوت برگزار شد، هم شمار بیشتری شرکت کرده بودند، آن هم از کارکنان و مدیران دستگاه قضا و هم در خلال نشست، احکام برخی صلح‌یاران که با شورای حل اختلاف همکاری می کنند و از ائمه جماعات مساجد کرمان هستند نیز به آنان اهدا شد.

هفته عدلیه در کرمان و کلاس اخلاق در مکتب شهید سلیمانی

ترویج فرهنگ صلح و سازش یکی از درس های مکتب شهید سلیمانی است

پای صحبت رییس کل دادگستری

رییس کل دادگستری استان کرمان در این نشست ترویج فرهنگ صلح و سازش را یکی از درس های مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: یکی از درس هایی که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ما یاد داد، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار همه خدماتی که به جامعه ارائه می کرد، همیشه به همکاران و مردم درباره از بین بردن نزاع ها و اختلافات تاکید می کرد و همه ما باید به این درس عمل کنیم و آن را ترویج دهیم.

هفته عدلیه در کرمان و کلاس اخلاق در مکتب شهید سلیمانی
ابراهیم حمیدی

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما در قوه قضاییه در راستای بهره گیری از آموزه های مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ترویج فرهنگ صلح و سازش است که از طریق شوراهای حل اختلاف دنبال می شود.

هفته عدلیه در کرمان و کلاس اخلاق در مکتب شهید سلیمانی
مهدی صدفی

در نگاه حاج قاسم سه محور حفظ اسلام، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی و تبعیت محض از ولایت فقیه برجسته و شاخص بود

یکی از همرزمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این آیین گفت: در نگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سه محور حفظ اسلام، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی و تبعیت محض از ولایت فقیه برجسته و شاخص بوده است.

مهدی صدفی افزود: سردار سلیمانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران اسلامی به عنوان یک حرم تعبیر می کرد و تاکیدداشت اگر این حرم حفظ شود، سایر حرم ها حفظ می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های حفظ حرم، حضور در انتخابات است.

به گزارش ایرنا در این نشست احکام تعدادی از صلح یاران در اجرای "طرح هر مسجد یک حقوقدان" به آنها ارائه شد.

هفته عدلیه در کرمان و کلاس اخلاق در مکتب شهید سلیمانی
اهدای لوح به صلح یاران

حرکت در مسیر عدل و خداوند، راه رسیدن به عزت است

اما در پایان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در ادامه جلسات قبل در سخنانی در باب اخلاق خطاب به مدیران گفت: فردی که می خواهد در این دنیا به او ظلم نشود و مورد توهین و افترا قرار نگیرد، باید ظلم نکند، به کسی توهین نکند و افترا نزند و این مهم زمانی که آدم در جایگاه بالاتر و قدرت قرار می گیرد، از اهمیت ویژه تری برخوردار است که باید خویشتن داری و حرکت در مسیر عدل و خداوند را همواره مد نظر داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان قضایی و اداری دادگستری کل استان کرمان افزود: اگر کسانی می خواهند در دنیا با آنها با عدالت برخورد شود، حتما باید خودشان با عدالت باشند.

هفته عدلیه در کرمان و کلاس اخلاق در مکتب شهید سلیمانی
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه عزت و ذلت نفس در مباحث اخلاقی بسیار مهم است، ادامه داد: عزت به معنای تسلیم نشدن در برابر زورگویان و زر و تزویر و ذلت به معنای تسلیم شدن در برابر توصیه های خلاف حق است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن بیان اینکه موظف هستیم در طول عمر خود تلاش کنیم که عزیز باشیم و ذلیل نشویم، تاکید کرد: اینکه در مقابل زور و زر و تزویر تسلیم شویم و آنها در اراده ما نافذ باشند، مصداق ذلیل بودن است.

علیدادی سلیمانی اظهارداشت: عزت نفس موضوع بسیار مهم، اولین مولفه آن این است که راه خدا را طی و آنگونه عمل کنیم که خداوند می پسندد.

وی گفت: یکی از زیرمجموعه های عزت، اعتمادبه نفس است و دراین زمینه انسان باید به خوداعتماد داشته باشد که می تواند بسیاری از امور را انجام دهد؛ اعتماد به نفس زیر مجموعه عزت نفس است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه برای عزیز شدن باید از زبان خود مراقبت کرد، عنوان کرد: کلام طیب باعث عزیز شدن می شود.

در پایان نیز به مناسبت عید غدیر مداحی انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha