شهید جمهور و یک اربعین ارادت در عرش خدا

۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85521199
شهید جمهور و یک اربعین ارادت در عرش خدا

ایلام - ایرنا- هرگاه مخلوق در مدار خالق حرکت کند و در لفافه لطف معبود به مسیرش ادامه دهد اسب اعجاز و سیمرغ سعادت مُسخَر او می‌شود و سبکبال تا اوج آسمان و کرانه‌های پر کرامت کردگار به پرواز درمی‌آید تا مست زمزم عشق در سرای سبز خالق خویش همدم ابدیت شود.

به گزارش ایرنا -در گُل گشتِ نظام تربیتی و موازین متعالی اسلام از فرش زمین تا عرش آسمان به عنوان جولانگاه جَهد و جَهش، ارزانی ابناء بشر شده تا در آن به رشد و رجحان برسد و در انعام خدای مهربان متنعم شود.

اندیشمندان فلسفه دینی معتقدند که نَفسِ انسان در یک اصول ابتکاری در دامن دِل و دُرّ دریای وجود پرورش یافته و به اذن قادر قدرتمند و تمشیت اراده و عقل، به ایستگاه تجرُد و تکامل می‌رسد و با بال پرواز به حریم مقدس یار نائل می‌شود.

شهید سید ابراهیم رئیسی "رئیس جمهور محترم و مغتنم" جمهوری اسلامی ایران یکی از حاکمان خادم و عالمان عملگرای دوران خود بود که با ماهیت خدمت و سلامت فطرت در مجموعه خلقت به مدارج شایسته و منازل بایسته قرب الهی رسید و در بستر سبز عقلانیت و منطق ناب فتانت به اعلاء علیین تقرب یافت و جامه جذاب خلیفه الهی خدمت را به تن کرد.

او سیدی با صداقت و ساجدی نیک سیرت بود که با غور در غربت یار و امتناع از عیش اغیار با توکل بر حضرت دوست به شنا در عوالم قبل و بعد از دنیا پرداخت و در امتداد ابدیت و توسل به حقیقت، با تفاوت و تعلق خاص وجودی به منازل و مراتب ممدوه و فوق تصورات مادی و محاسباتی ارتقاء یافت.

شهید جمهور و محبوب مظلوم ملت، خاکی پوشی زمینی و فراتر از عقل نظری و عملی بود که با پروازی پاینده و پله کانی پایدار در اوج آسمان قرار گرفت.

خادمی گمنام و مدیری با مرام که به عشق خدمت به خلق و تکیه بر قائده قرآن و بایده برهان و آموزه عرفان و طی مراتب خوف و خیال و دست‌آویز قوس صعود و معنای وجود به مقام فنای فی الله دست یازید.

شهید رئیسی، عارفی انقلابی، الگویی آرمانی، عالمی آگاه و خادمی با تقوا بود که با دستیابی به مراتب طبیعی و مثالی و عقلی از خَلق به طرف خالق رفت و با جذبه ربانی و عبور از موانع مادی به فراسوی بی نهایت سفر کرد و همراه و همپای یاران غارش در آشیانه شهیدانِ اوج نشین آرام گرفت.

آری؛ او چهل روز است که بر بال خدمت، عاج نشین صخره‌های سخاوت و صفا شده و با ملائک مقربین نور و نجابت همنشین شد.

صاحب منصبی فارغ از تکلف و تعارف که نوکری مردم را بر ریاست و کیاست ترجیج داد و شهادت در راه خدا را دروازه وجود می‌دانست و سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری در پایانی‌ترین پروازش حین خدمت، صبح خدمتش با شام شهادت گره خورد و از جور جهان و زخم زبان و هتک حاسدان رهایی یافت و بعد از سه سال تلاش طاقت فرسا یک اربعین است که دیگر به سفر استانی نمی‌رود و در تعطیلات آخر هفته به دور از دغدغه‌های دنیوی در جوار امام رئوفش آرام گرفته است.

راهش پر رهرو باد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha