آغاز فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در ۸۴ حوزه انتخابیه خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۸۴ حوزه انتخابیه، شامل ۵۰ بخشداری مستقل و ۳۴ فرمانداری در استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در استان هفت میلیون نفری خراسان رضوی راس ساعت هشت صبح آغاز شد و اکنون همگان چشم انتظار حضور و مشارکت چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در پای صندوق های رای هستند.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی، چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در این استان مستقر شده که از این تعداد، سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت، هزار و ۵۹ شعبه سیار و همچین ۲ هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و هزار و ۷۴۶ شعبه ویژه مناطق روستایی است.

سیدهادی طباطبایی افزود: در این دوره انتخابات ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه اخذ رای به خراسان‌ رضوی اختصاص یافته است که پنج میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه به ۸۴ حوزه انتخابی استان منتقل و در شعب اخذ رای توزیع شده است و مابقی به تعداد ۴۳۰ هزار تعرفه در مخزن استان نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ و ۶ دهم درصد جمعیت واجد شرایط استان در انتخابات ریاست‌ جمهوری دوره قبل مشارکت داشته اند، گفت: با توجه به رقابت بالای نامزدهای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳، پیش‌بینی می‌شود مشارکتی بالاتر از دوره گذشته را در خراسان‌ رضوی شاهد باشیم.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان داشت: متولدان هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و پیش از آن می‌توانند در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

طباطبایی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، خدماتی و انتظامی و امنیتی در استان در برگزاری انتخابات هشتم تیر مشارکت دارند و رای گیری فقط با ارائه کارت ملی و شناسنامه امکان پذیر است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به وظایف خود در روز انتخابات آگاه و توجیه شده‌اند.

محمد زهدی افزود: ۲۰ هزار نفر در قالب نیروی مراقبت از صندوق‌ها در قالب سه لایه، امنیت انتخابات را در خراسان رضوی بر عهده دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برابر قانون، رأی‌گیری در فضاهای روباز و اماکن غیرقابل‌ کنترل، ممنوع اعلام شده است.

استان خراسان رضوی با جمعیت حدود هفت میلیون نفری، ۳۴ فرمانداری و در مجموع ۸۴ بخشداری دارد که برگزاری انتخابات در ۳۴ بخش مرکزی توسط هیات اجرایی انتخابات در فرمانداری و برگزاری انتخابات در ۵۰ بخشداری اصطلاحا مستقل با هیات اجرایی مستقل بخش ها مدیریت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha