نماینده مجلس: زانو زدن در مقابل آمریکا مشکلات کشور را حل نمی کند

بجنورد- ایرنا - نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: کدخدا دانستن آمریکا و زانو زدن در مقابل آن نمی تواند مشکل گشای کشور باشد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام نصرالله پژمان فر عصر دوشنبه در گردهمایی حامیان سعید جلیلی در بجنورد اظهار کرد: ما در مقابل ۲ جریان فکری قرار داریم، جریانی که آمریکا را کدخدا می داند و جریانی که مقابل آن است و کارآمدی پرچم داران این جریان ها نیز باید در مساله مواجهه با غرب بررسی شود.

وی افزود: در بررسی کارآمدی جریان ها، باید در ابتدا نوع کارآمدی را با موضوع مواجهه غرب بررسی کنیم که چه نگاهی به غرب و چه مدلی برای حل مسایل دارد؟ البته پیش از این و به مدت هشت سال یک نگاه را تجربه کردیم که تجربه ای تلخ بود و سختی و مشکلات زیادی را نیز تحمیل شدیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷، جابه جایی قدرت نبود که رژیمی کنار برود و جریان دیگر جایگزین شود، ما جریان فکری بودیم در دنیایی خسته و به بن رسیده که در پیش رویش ۲ جریان وابستگی به شرق و غرب بود، اما فریاد زدیم که با شعار استقلال حرف برای انسان ها داریم.

وی افزود: امروز چیزی به عنوان جریان شرق نداریم و جریان غرب نیز به زانو درآمده و با چالش ها و بحران بسیار زیادی از لحاظ فکری و مدیریت روبرو است، اختلاف ما با غرب ریشه عمیقی دارد که میان ما و غرب فاصله انداخته است اما برخی فکر می کنند مسایل را می توان با حرف و لبخند حل و فصل کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عده ای مشکلات بسیاری را می توانستند حل کنند اما نکردند زیرا نگاه این بود که اول باید رابطه را با آمریکا حل کنیم بعد سراغ مشکلات برویم، آنان نه تنها مشکلات را حل نکردند بلکه انباشتی از مشکلات را به مردم نیز تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: ما کشوری بودیم که در خیلی از مسایل، مشکلات کنونی را نداشتیم، پیش از دولت یازدهم و دوازدهم کشور ما صادرکننده برق بود اما امروز وضعیت به جایی رسیده که زیرساختی نداریم و کمبود برق نیز باعث شده تا چاه های کشاورزی چندین ساعت در روز خاموش باشند و بسیاری از واحدهای تولیدی ما نیز از این کمبود تعطیل شوند.

حجت‌ الاسلام پژمان فر ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم موظف بود تولید برق را از ۷۳ هزار مگاوات به ۱۰۳ هزار مگاوات برساند اما در زمان پایانی این دولت با ۲۰ هزار مگاوات کمبود برق روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه ما کشوری بودیم که ۱۴ تا ۱۵ سال جشن خودکفایی گندم را می گرفتیم اما از سال ۹۳ میزان تولید این محصول کاهش یافت و در نهایت نیز وارد کننده آن شدیم، تصریح کرد: می توانستند مشکلات را حل کنند، ربطی به تحریم ها هم نداشت اما آنان به طور عمدی کشور را معطل نگاه داشتند زیرا تئوری این بود که اول با غرب مشکل را حل کنیم و کدخدایی را بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه آنان این بود که برای حل مشکلات باید کدخدایی غرب را بپذیریم، افزود: آن زمان به آقای ظریف گفتم نگاه شما به حل مساله در کشور کمکی نمی کند و این مسیر به ناکجا آباد می رود.

وی ادامه داد: در موضوع فروش نفت، آقایان گفتند که ظرفیت ما برای فروش کم است و صادرات نمی شود، اما آقای جلیلی اعلام کرد که فروش و صادرات را می شود انجام داد، می توان تحریم ها را دور زد ما می توانستیم، اما نکردند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنان می خواستند ما زانو بزنیم و کدخدایی غرب را بپذیریم، راه ها برای حل مشکلات بسته نبود بلکه آنان راه ها را می بستند.

وی با اشاره به مشکل کمبود مسکن در کشور، اظهار کرد: در آن هشت سال که بایستی بیش از ۷۰۰ هزار مسکن اجرا می شد، آنان آجر روی آجر نگذاشتند اکنون بیش از پنج میلیون واحد مسکن کم داریم، این در حالی است که در دوران دولت سیزدهم عملیات بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی اجرایی شده است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، گفت: تقاضای ما این است که جوانان، کاسبان و همه اقشار مختلف را آگاه و اقناع کنیم که با تصمیم آنان کشور قرار است با چه گفتمانی اداره شود و نجات یابد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمعه هفته جاری /۱۵ تیرماه/ همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha