آغاز شمارش آرا در مازندران؛ پلمب صندوق‌های رای باز شد

ساری- ایرنا- فرآیند شمارش آرای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پایان یافتن مهلت قانونی رأی‌گیری در سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی سراسر استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عوامل اجرایی انتخابات در شعب اخذ رأی مازندران با پایان زمان رأی‌گیری در ساعت ۲۴ جمعه، شمارش آراءِ به صندوق انداخته شده توسط مازندرانی‌ها را آغاز کردند و چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان مانند سراسر کشور پس از ۱۶ ساعت رای‌گیری وارد مرحله نهایی شد.

به گفته یوسف نوری استاندار مازندران، در صورتی که حضور مردم در برخی شعب اخذ رأی ادامه داشته باشد، پس از هدایت افراد به داخل شعبه، ورودی محل اخذ رای بسته می‌شود و تا زمان اخذ آخرین رأی از افراد فعالیت شعبه ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین از عوامل ستاد انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری در استان و هواداران آن‌ها خواست که تا پایان فرآیند شمارش آرا و اعلام نتیجه قطعی توسط وزارت کشور از مطرح کردن و انتشار خبرهایی مبنی بر پیروز شدن در انتخابات بپرهیزند و خبرها را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

وی اظهار کرد: شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آن‌ها انجام می‌شود. ابتدا در شعب آمار صندوق در دستگاه احراز وارد و پس از ثبت در صورتجلسه، داده‌های دستگاه به صورت برخط به فرمانداری‌ها ارائه می‌شود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه‌ها را تجمیع می‌کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شد. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر شامل یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر زن بودند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha