۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85524155
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در گلستان

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 85524155
اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در گلستان

گرگان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات گلستان، نتایج نهایی آرای چهار نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان را اعلام کرد.

سید علی مهاجر روز شنبه در گزارشی به ایرنا اظهار کرد: تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات روز گذشته ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر معادل ۴۱.۱۶ درصد از حق خود برای انتخلب رئیس جمهور استفاده کردند.

رییس ستاد انتخابات گلستان یادآور شد: در این انتخابات، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، هیچکدام از نامزدها، حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند و نتیجه انتخابات در دوم مشخص خواهد شد.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

در استان گلستان برای جمع آوری آرای افراد واجد شرایط در این خطه، هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای دایر شده بود که حدود ۲۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضایی و بازرسی پای کار انتخابات ریاست جمهوری در استان بودند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور دیروز (جمعه) هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار ‌شد.

«سعید جلیلی»، «محمد باقر قالیباف»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha