فعال سیاسی: مردم کشور با حضور در انتخابات تعیین‌کننده سرنوشت خود باشند

شهرکرد- ایرنا- فعال سیاسی چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات عرصه مهمی است که مردم با  شرکت در آن سرنوشت خود را تعیین می‌کنند از همین رو می‌طلبد در این عرصه حضور فعالانه و پررنگی داشته باشند و از این حق خود دفاع کنند.

عباس قنبری عدیوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات هم یک حق و هم یک تکلیف است که مردم با شرکت در آن متناسب با معیارهایی که دارند به انتخاب فرد اصلح اقدام می‌کنند تا زیست، معیشت، رفاه و امنیت بیشتری را برای خود از این طریق تامین کنند.

وی ادامه داد: اینکه چه کسی رییس‌جمهور شود از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است چرا که سرنوشت کشور به مدت چهار سال به سیاست‌ها و تصمیم‌گیری آن دولت بستگی دارد از همین رو از مردم دعوت می‌شود تا آگاهانه و بر اساس اینکه کدام نامزد الگوی بهتری از اداره کشور را ارائه می‌دهد در انتخابات شرکت کرده و به فرد مورد نظر خود رای دهند.

فعال سیاسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات دستاوردهای بزرگی برای کشور و نظام دارد، گفت: هر چه آمار تعداد آرا در انتخابات افزایش پیدا کند مقبولیت و مشروعیت نظام بالا می‌رود و رییس‌جمهور منتخب در عرصه بین‌الملل با اقتدار و اعتماد به نفس بیشتری منافع ملی کشور را دنبال می‌کند.

قنبری افزود: در کنار اهمیت حضور حداکثری بی‌شک یک انتخاب درست و شایسته کشور را در جهت رشد و شکوفایی هدایت کرده، مشکلات را برطرف می‌کند و شرایطی ایجاد می‌کند که در شان مردم کشور است.

وی با دعوت از همه آحاد مردم برای شرکت در انتخابات، یادآور شد: به آن دسته از افرادی که در انتخابات شرکت نکردند این پیام را دارم که برای تعیین سرنوشت خود و خانواده‌هایشان نقش‌آفرینی کنند و اگر به رشد و اعتلای کشور خود فکر می‌کنند همراه و همپا با سایر مردم کشور در انتخابات شرکت کرده و رییس‌جمهور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

قنبری با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی برای پیشبرد اهداف کشور، تصریح کرد: کسی که با رای اکثریت مردم در انتخابات رییس‌جمهور می‌شود در انسجام و همدلی داخلی نیز موثر است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha