زاکانی: کسانی که بر طبل آزادی و رفع فیلترینگ می‌کوبند به سوابق خود نگاه کنند

اصفهان - ایرنا - شهردار تهران گفت: کسانی که برای جلب آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر طبل آزادی و رفع فیلترینگ می‌کوبند به سوابق خود نگاه کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در جمع دانشجویان در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان افزود: برای برخی از چهره‌های سیاسی، مردم موضوعیت ندارند بلکه قدرت مهمتر است در حالی که بیانیه هشت ماده‌ای امام خمینی(ره) در خصوص آزادی‌های فردی و اجتماعی در واقع صیانت از حریم خصوصی افراد را بازتاب می‌دهد و مختصات مکتب امام (ره) و ملاک ماست؛ زمانی که امام این بیانیه را دادند اینها سر کار بودند و خرابکاری می‌کردند، اما امام جلوی آنها را گرفت و اینگونه بود که تمام قد جلوی آزادی ایستادند و حالا دنبال اغوای مردم هستند.

زاکانی در ادامه به واکاوی معنای آزادی در چارچوب فکری رقبای انتخاباتی پرداخت و گفت: در این ۴۵ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد یک جریان همواره ادعا کرده‌اند اگر مردم به ما رأی دادند آزادند اما اگر رأی ندادند مردم بد و پوپولیستی هستند.

وی اضافه کرد: آنهایی که نافی استقلال مردم ایران هستند در ستاد آقای پزشکیان دور هم جمع شده‌اند؛ چند روز پیش فرزند آقای هاشمی می‌گفت مردم بیایند پای صندوق‌های رأی تا ما تحت عنوان یک رفراندوم سیاست‌های کلی نظام را تغییر بدهیم.

زاکانی گفت: بیشتر شبیه یک شوخی است اگر کسی بگوید عده‌ای سال ۸۸ به آزادی مردم اعتقاد داشتند، زیرا وقتی مردم به مخالف آنها رأی دادند همه چیز را بهم ریختند تا حیثیت کشور را ببرند.

شهردار تهران ادامه داد: سال ۸۸ ما پیش آقای هاشمی رفتیم و وقتی صحبت‌های ما را شنید گفت آقای موسوی همه چیز را به شما نگفته است و کف خواسته‌های او ابطال انتخابات است و خواسته‌های دیگر هم دارد، یعنی همان‌هایی که خودشان شب قبل دست پیش گرفتند و خود را رییس جمهور دانستند فردای آن روز به رأی مردم اهانت کردند.

زاکانی افزود: تاریخ ۴۵ ساله به ما نشان داده است هر جا مردم با اینها بودند گفتند مردم خوبند، وقتی نبودند بدترین حرف‌ها را زدند، بتازگی هم آقای جهرمی گفته است طرفداران جناح مقابل (یعنی کسانی که هواخواه جلیلی هستند، طالبان هستند)، آیا توهین بدتر از این می‌شود به ۹ میلیون از مردم که به جلیلی رأی داده اند کرد.

شهردار تهران گفت: خیانت‌بارترین قراردادهای نفتی و گازی در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاده است؛ نمی‌دانم چطور آقای پزشکیان رویش می‌شود نام آقای خاتمی را بیاورد.

وی با طرح این پرسش که چه کسی کشور را غارت کرده است، افزود: قرارداد کرسنت که مستندی با عنوان "زالو" درباره آن پخش شد، حدود ۹۰ میلیارد دلار خسارت به ایران زده است، این قرارداد را آقای زنگنه در دولت خاتمی امضا کرده است، در دولت آقای احمدی نژاد فساد این قرارداد در دادگاه لاهه پیگیری شد، آن زمان من نماینده مجلس بودم اما با روی کار آمدن دولت روحانی هنگام رأی اعتماد به وزرای دولت قرار بود به عنوان مخالف صحبت کنم. ما برای اینکه برویم وقت حرف زدن بگیریم تا ۲ شب مباحثمان را جمع بندی کردیم، چهار صبح بیدار شدیم و با آقای نادران و دهقان سه نفری به مجلس آمدیم، آن موقع هنوز اذان صبح نشده بود و کسی در مجلس نبود، کاغذی در محلی که اسامی نمایندگان موافق و مخالف را می‌نوشتند چسباندیم و اسامی خود را نوشتیم و امضا کردیم، بعد هم ایستادیم و نوبتی پای آن کاغذ پست دادیم تا کسی آن را جدا نکند. تا ساعت هفت صبح پست دادیم و وقتی کاغذ رسمی از هیات رئیسه مجلس آمد و آن را چسباندند و ما اسامی را دوباره وارد کردیم و امضا کردیم، کار تمام شد و من مطمئن شدم که ۱۵ دقیقه سخنرانی دارم و قرار بود در مخالفت با آقای زنگنه وزیر نفت صحبت کنم.

زاکانی: کسانی که بر طبل آزادی و رفع فیلترینگ می‌کوبند به سوابق خود نگاه کنند

وی در ادامه این خاطره گویی افزود: وقتی داشتم کارهایم را آماده می‌کردم تا برای سخنرانی بروم، نادران به اتاق من آمد و گفت بلند شو جمع کن برو، گفتم یعنی چه، گفت آقای لاریجانی بر خلاف آیین نامه قرعه کشی کرد و تو را حذف کردند، درحالیکه ما در آیین نامه اصلا قرعه کشی نداشتیم، اما رییس مجلس آیین نامه را زیر پا گذاشت و همه ما را با یک قرعه کشی حذف کرد، با این وجود من هفت دقیقه از وقت یکی از نمایندگان را گرفتم و در آن هفت دقیقه گفتم اگر آقای زنگنه وزیر نفت بشود ما در کرسنت باختیم، آقای روحانی گفت من اندازه ۲ ماه تحمل ندارم دولت داشته باشم اما زنگنه نباشد، او ژنرال من است، آقای زنگنه هم آن زمان گفت: من ظرف ۲هفته‌ مشکل را حل می‌کنم، اکنون سال ۱۴۰۳ است و ما سال ۱۳۹۲ صحبت کردیم، ۱۱ سال گذشته است، نتیجه این شد که ما محکوم شدیم، جریمه شدیم و این پرونده، سرافکندگی برای ایران بدنبال داشته است.

زاکانی گفت: اینها باید بروند محاکمه شوند نه اینکه الان سرشان را بالا بگیرند و بخواهند به صحنه بیایند.

شهردار تهران در ادامه سخنرانی خود در خصوص فیلترینگ گفت: همین‌هایی که هشت سال سر کار بودند و اکنون در ستاد آقای پزشکیان هستند، وقتی سامانه‌های خارجی و خدمات دهنده در امور اجتماعی و مردمی فعال شد دنبال نکردند تا مثل همه کشورها سرورها را داخل کشور بیاورند و با قاعده کشور ما کار کنند.

وی تصریح کرد: هیچ جای دنیا اطلاعات مردمش را دست خارج نمی‌دهد، پس اینها ابتدا گام اول را غلط برداشتند و همین وزیر ارتباطات و امثال ایشان، بی تدبیری کردند و بعد گفتند فیلتر کنیم (یعنی کار غلطشان را ریشه‌ای اصلاح نکردند).

زاکانی افزود: اگر مردم خاطراتی که ما از اینها میدانیم را مطلع شوند، به آنها رحم نمی‌کنند، بعد همین فرد جلسه گذاشت و کاسبی جدیدی به نام "فیلترشکن" باز کردند و بعد خودشان پهنای باند گرفتند و سرورها را در کشور همسایه گذاشتند.

شهردار تهران ادامه داد: مردم نمی‌دانند اما چطور رویتان می‌شود به مایی که شما را می‌شناسیم این حرف‌ها را بزنید، کاسب فیلترشکن و پهنای باند خودتان هستید، شما سود می‌کنید و سرور در کشور شمال غرب ما گذاشتید، کدام آزادی، مرد هستید به پیام رسان های خارجی بگویید طبق قانون همه دنیا، سرورها را داخل کشورمان بیاورند و با پیام‌رسان های داخلی رقابت کنند، از آمریکا یاد بگیرید که تیک تاک را بخاطر یک قدم کج سر جای خود نشاند، تازه تیک تاک آموزش کارهای ضد امنیتی نمی‌داد، پس آزادی ادعا و لقلقه زبان اینهاست.

زاکانی در میان سر و صدا و تشویق دانشجویان ادامه داد: می پرسید چرا میگوییم شهید رییسی، زیرا او پرچمدار این آزادی بود و فیبر نوری را گسترش داد تا بستر را اصلاح کند و سرعت اینترنت ۵۰ برابر شود، آقای جلیلی هم می‌خواهد همین مسیر را برود و آزادی به مردم بدهد، آزادی به معنای امکان حرف زدن و مطالبه داشتن.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: وقتی کارگرهای هپکو در دهه ۹۰ به خیابان آمدند چه کسی شروع به زدن کارگرها کرد، مگر نمی‌گویید آزادی و حق اعتراض، به چه علت در بودجه سال ۷۱ پول زیادی را به خرید وسایل ضد شورش اختصاص دادید تا به بهانه اصلاح اقتصادی مردم را بزنید و به سمت خانه‌ها برانید، شما مدافع آزادی هستید، چرا به مردم دروغ میگویید،

سخنرانی زاکانی چند لحظه بدنبال همهمه و تشویق حضار متوقف شد، سپس وی در ادامه گفت: پزشکیان نمی‌تواند راه خود را از این جریان جدا کند، نمی‌شود کسی بگوید من جدای از اطرافیانم هستم، برای چه به تو طمع کردند و دورت را گرفته اند.

زاکانی گفت: منشور آزادی ما بیانیه هشت ماده‌ای امام است که مدافع اصلی آن نیز رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: چه کسی آن تنگ نظری ها را ایجاد کرد که آقای خاتمی بتواند با شعار آزادی و جامعه مدنی روی کار بیاید، معلوم است که دولت سازندگی؛ چه کسی در مقابل له شدن مردم و ضد آزادی بودن اینها ایستاد، رهبر معظم انقلاب.

شهردار تهران افزود: آقای خاتمی وقتی سال ۷۶ با آن شعارها پیروز شد در همان سال یک هفته قبلش آقای هاشمی در نماز جمعه صحبت عجیبی کرد و در سلامت انتخابات تردید کرد، سال ۸۴ با آقای هاشمی مصاحبه‌ای کردند که موجود است، گفتند شما اگر می‌ماندید و دوره سازندگی ادامه پیدا می‌کرد چه می‌کردید، گفت همین کاری که آقای خاتمی کرد را انجام می‌دادم، یعنی اینها در مسیر هم بودند نه در مقابل هم و اکنون نیز اینگونه هستند و دوستانشان امروز در ستاد آقای پزشکیان جمع شده اند.

استقلال کشور؛ اصل مهم در اندیشه سیاسی شهید رییسی

زاکانی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: شهید رییسی به‌دنبال استقلال ایران بود، او هرگز راه را فقط در ارتباط آمریکا ندید و ۱۵ کشور اطراف را هدف گذاری کرد و به توافق بریکس و شانگهای پیوست.

وی ادامه داد: مبنای انقلاب و آرمان امام خمینی( ره) این بود که وابسته شرق و غرب نباشیم و مستقل باشیم، اما در طول ۴۵ سال گذشته نگاه کنید چه کسانی دچار افراط و تفریط شدند و چه کسانی مقابل نظم حاکم جهان کُرنش کردند.

زاکانی افزود: دهه ۷۰ و نسبت دوره سازندگی و اصلاحات با نظام سلطه را نگاه کنید، در برنامه چهارم توسعه اینها می‌گفتند برنامه ما پشتوانه نظری دارد و اعلام می‌کردند این پشتوانه را ما مکتوب کردیم، آن زمان من نماینده مجلس هفتم بودم، به صراحت نوشته بودند باید نظم موجود جهانی را پذیرفت و به آقایی آمریکا تن داد، در حالی که اگر ما این ایده را قبول داشتیم که انقلاب نمی‌کردیم و برده باقی می‌ماندیم.

زاکانی تصریح کرد: وقتی آقای روحانی آمد یک کلید را نشان مردم داد و گفت برویم دنبال "کد خدا"؛ یعنی استقلال این مملکت را زیر پا گذاشتند و نظم ظالمانه جهانی را قبول کردند.

شهردار تهران به صحبت های اخیر محمد جواد ظریف اشاره و بیان کرد: برجام سند شفافی است و ما هم آن را در مجلس بررسی کردیم، در مجلس از آقای ظریف، جلیلی، شمخانی و صالحی دعوت کردیم و حرف‌ها را شنیدیم، اما کسی که می‌خواهد داوری کند اگر خودش اشراف نداشته باشد به غلط می‌افتد که حرف که درست بود، حتی خود آقای شمخانی گفت ما از متن اطلاع نداشتیم.

شهردار تهران به اقتضائات مرتبط با بنیان فکری مساله برجام اشاره و بیان کرد: یک وقت ما می‌گوییم این فکر مال سال ۵۷ است و اینها به این حرف امام باور ندارند، یک موقع میگوییم مال سال ۸۰ است که آمریکا به دنبال خاورمیانه بزرگ است و اینها ترسیدند از خطر حمله آمریکا، اما یک موقع هم به امروز می‌رسیم که آمریکا خودش را باخته و اسراییل دارد محو می‌شود اما عده‌ای دارند کمک می‌کنند اسراییل محو نشود و این فاجعه است.

وی تصریح کرد: اتفاقی که شهید رییسی رقم زد این بود که بعد از مدتی تحریم بی معنا می‌شود زیرا معادله تغییر می‌ کند، همه چیزهایی که پزشکیان و روحانی و ظریف می‌گویند قصه است و پشتوانه ندارد، آنقدر که آمریکا خودش را باخته اما اینها به آن باور دارند.

زاکانی گفت: دلیل اینکه در سیاست خارجه سعید جلیلی را اصلح می دانیم این است که اگر ایشان بیاید استیفای حقوق مردم را از بیگانگان خواهد کرد و با تکیه به ملت و رهنمودهای رهبری استقلال ما را تقویت خواهد کرد.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه آقای جلیلی می‌خواهد برای مردم میدان را فراخ کند تا حقشان را بگیرند، به شاخصه مهم عدالت اشاره کرد و افزود: عدالت با اشرافی‌گری و تبعیض نمی‌خواند، در نخستین جلسه‌ای که رهبر معظم انقلاب با دولت آقای هاشمی داشتند هشدار دادند که مواظب باشید در دام اشرافی‌گری نیفتید، اما آن دولت اشرافی‌گری و تبعیض را در کشور نهادینه کرد، آقای هاشمی در نماز جمعه گفت عدالت یعنی خلق ثروت صورت بگیرد و از سر ریز خلق ثروت به مستمندان بدهیم. یعنی همان ایده‌ای که در غرب دارد اجرا می‌شود، اما رهبر انقلاب صحبت از عدالتی می‌کردند که در آن خلق ثروت صورت می‌گیرد اما مردم شریک خلق ثروت هستند نه اعانه بگیر؛ و اینگونه شد که تحت تاثیر این مسیر اشتباه، فساد اقتصادی و رانت در کشور ما معنا و گسترش پیدا کرد.

زاکانی با تکرار این جمله که اینها باید محاکمه شوند، افزود: اصل ۴۹ قانون اساسی می گوید "هرکس خورده و برده بیخود کرده و باید برگرداند"، شما فکر می کنید برای چه با آقای جلیلی و رییسی مخالف هستند، زیرا می‌خواستند این پول‌ها را به ملت بازگردانند؛ همانطور که ما در شهرداری تهران ۲ سال پیش ۱۳۰ هزار میلیارد پول را برگرداندیم.

زاکانی گفت: هزاران هزار میلیارد خورده‌اند و باید به ملت برگردانند اما حالا آمده‌اند که نگذارند، حق شما ملت نیست که فقیر باشید، من صحبت از عدالت می‌کنم، اما کشور ما دچار سرطان فساد است و این سرطان فساد را نمی‌شود آقای پزشکیان نمی تواند این سرطان را با افرادی که درون ستادهایش جمع شده اند التیام دهد، بخاطر همین من در مناظره خطاب به ایشان گفتم" کلاه سرتان می‌گذارند آقای پزشکیان؛ ۹ سال با ما در مجلس همکار بودی و بارها کلاه سرت گذاشتند."

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود به مساله برجام اشاره کرد و گفت: آقای پزشکیان آن زمان در کمیسیون برجام عضو بود، یعنی یک ملت و مجلس به او وکالت داد در این کمیسیون خاص برای منافع کشور نقش آفرینی کند اما همه تلاششان این بود که برجام را کسی مطالعه نکند، بررسی نکند، ایشان بارها اظهار نظر کرد و من بارها پرسیدم آقای پزشکیان شما برجام را خواندی، می‌گفت نه من نخواندم، گفتم پس چطور جرأت کردی نمایندگی ملت را در بررسی این سند بر عهده بگیری‌، این عین بی مسوولیتی است، مثل اینکه ایشان جراح قلب است اما جرأت کند و ستون فقرات یا مغز عمل کند، این چیزی فراتر از بی مسوولیتی است، پزشکیان مسوول بود اما خطای بزرگی را مرتکب شد و الان هم می‌خواهد همین کار را بکند.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه عدالت با فساد اقتصادی سازگار نیست، خاطرنشان کرد: بیانیه هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در ۱۰ اردیبهشت سال ۸۰ خطاب به سران سه قوه از جمله آقای خاتمی دربردارنده این بود که بر علیه فساد قیام کنید و فساد هیچ خط قرمزی ندارد؛ اما آقای روحانی وقتی می‌خواستند با برادرش (فریدون) برخورد کنند، گفت این مساله خط قرمز من است و من اعلام جنگ می‌کنم! شما اشتباه کردید رییس جمهور شدید وقتی چنین خط قرمزی دارید! آقای جهانگیری چرا برادر شما را گرفتند، از چه کسی رانت گرفت.

کوخ نشین یا کاخ نشین؛ مساله این است

زاکانی در بخش پایانی سخنرانی خود درباره مساله رفاه اجتماعی گفت: آنچه ما از این جریان دیدیم این است که گشایش را برای خودشان و اطرافیانشان می‌خواهند نه مردم که این دلایل مختلف دارد.

وی ادامه داد: آنها ناکارآمد هستند، بررسی کنید در این ۴۵ سال چه کرده‌اند، شخص بارز اینها آقای روحانی است که وقتی ما میگوییم آقای پزشکیان دولت سوم روحانی است می‌گوید به من چه ربطی دارد، به شما چه ربطی دارد، اگر اینها نباشند که شما کسی نیستی، شما چه کارنامه‌ای داری، مجلس ششم می‌خواست شما را بخاطر مدیر نبودن استیضاح کند، همان زمان که در حوزه تخصص خودت بودی، پس موضوع معیشت و مسکن لقلقه زبان اینهاست.

شهردار تهران اضافه کرد: آقای روحانی بدهی دولتی که تحویل گرفت را پنج برابر کرد و به شهید رییسی تحویل داد و در زمان ریاست جمهوری او نرخ رشد اقتصادی کشور را به صفر رسیده بود.

شهردار تهران با بیان جمله معروف امام خمینی(ره) که "من یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم" تصریح کرد: اما اینها کاخ نشین شدند، شما اشتباهی آمدید، اگر به اسم کوخ نشین هم آمدید کاخ نشین شدید، چرا آقای رییسی را نخواستند و امروز آقای جلیلی را نمی‌خواهند، می‌خواهند کوخ‌نشینان رشد نکنند، من دیروز آمارهای مناظره را دیدم، آقای پزشکیان آمارهای غلطی را ارائه می‌داد و کارشناسان در این خصوص به ایشان بگویند، باید پرسید متخصصان شما این واقعیت ها را قبول دارند یا فقط می توانند میکروفن را به سمت در و دیوار پرت کنند.

زاکانی در باره پیشرفت کشور گفت: در دوره اینها فاجعه اتفاق افتاد، ابتدا گفتند امکانات دولت مانع پیشرفت است و دولت باید چابک بشود، با واگذاری به خودشان، به جای خصوصی سازی اختصاصی سازی کردند، آمارها معلوم است که چه بلایی سر کشور آوردند و همه چیز را خواباندند در حالیکه قرار بود به ما واکسن کرونا ندهند با غیرت و اراده شهید رییسی دروازه ورود واکسن باز شد و خودمان هم ساختیم، قرار بود ماهواره نسازیم، سالها دولت روحانی اجازه کار به جوانان ما نمی‌داد چون آمریکا نمی‌خواست.

زاکانی که انتهای سخنرانی اش را بخاطر پرواز به سوی مشهد با عجله جمع بندی کرد خطاب به دانشجویان اصفهان افزود: شما اسامی را کنار بگذارید، به مختصات فکر کنید، عمده کسانی که به مردم و کشور ضربه زدند متأسفانه همه در ستاد آقای پزشکیان هستند و آقای جلیلی خلاف این جریان را دنبال می‌کند تا از کشور گره گشایی کند.

وی سخنرانی خود را با این پرسش تمام کرد، تورم مشکل مستمر کشور است، در دوره روحانی ۶ سال کشور دچار تورم ۶۰ درصد بود، اما شهید رییسی آن را به کمتر از ۴۰ درصد کاهش داد، شما که ویرانه تحویل دادید چطور رویتان می شود اینگونه باشید.

زاکانی تاکید کرد: کشورمان ایران باید بر بام جهان بنشیند، ما همه در صحنه ایم، امیدوارم روز پس از انتخابات هم مشارکت بالای مردم را جشن بگیریم و هم شادمانه پیروزی سعید جلیلی.

به گزارش ایرنا، زاکانی کاندید انصراف دهنده رقابت های ریاست جمهوری پس از سخنرانی شب گذشته اش در نجف آباد اصفهان این بار در مرکز همایش های پیامبراعظم(ص) دانشگاه اصفهان به میان شماری از دانشگاهیان آمد و در حمایت از "سعید جلیلی" با طرح چند موضوع طبقه بندی شده؛ مسعود پزشکیان دیگر نامزد ریاست جمهوری و هواهاخوان وی را به چالش کشید.

این برنامه که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان برگزار شد با استقبال پرشور دانشگاهیان همراه بود.

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه هفت تیر با صدور بیانیه ای از ادامه رقابت در انتخابات انصراف داد.

زاکانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تا پایان زمان قانونی رقابت ماندم اما تداوم راه شهیدرییسی مهمتر است. از جلیلی و قالیباف می‌خواهم وحدت کنند و مطالبه بحق نیروهای انقلاب را بی پاسخ نگذارند و مانع از تشکیل دولت سوم روحانی شوند. از مردم عزیز و هواداران سپاسگزارم و از ملامت‌ها نمی‌هراسم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha