استاندار سیستان و بلوچستان رای خود را به صندوق انداخت+ فیلم

زاهدان - ایرنا - محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در مدرسه شهید بهشتی زاهدان، همزمان با آغاز سراسری انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرایند دومین مرحله رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

مردم ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان، امروز نیز همچون دوره‌های گذشته انتخابات از آغازین ساعات صبح پشت درهای بسته حوزه‌های رأی‌گیری حضور داشتند تا تعرفه‌های رأی خود را در نخستین دقایق شروع انتخابات به داخل صندوق‌های رأی بیندازند.

شور و هیجان مردم برای انتخاب اصلح و تغییر سرنوشت خویش و امید به حل مشکلات آن‌ها را پای صندوق‌های رأی آورده است.

به گفته دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رای پیش بینی و تقسیم شده تا در روز انتخابات به تفکیک شعب اختصاص یابند.

عباس ابراهیمی آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را تشریح کرد و گفت: روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای‌گیری وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مرحله واجدان شرایط با ۲ مدک هویتی شناسنامه و کارت ملی رای گیری را انجام خواهند داد، که در این زمینه نیز در دور اول انتخابات ۷۷ درصد با کارت ملی و ۲۳ درصد هم با شناسنامه رای دادند.

به گزارش ایرنا، فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران پس از تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، در تاریخ بیستم خردادماه، رقابت بین مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان نامزدهای واجد شرایط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز شد و پس از انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی از صحنه رقابت، انتخابات میان چهار نامزد باقی مانده در هشتم تیرماه برگزار شد. با اعلام نتایج رسمی انتخابات تا پیش از ظهر شنبه ۹ تیرماه، انتخابات به دور دوم کشیده شد که طبق قانون، یک هفته بعد یعنی امروز ۱۵ تیرماه برای بار دوم باید رای گیری انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha