یادآوری وحدت و مشارکت در روستای داش‌آتان مراغه

مراغه- ایرنا- اهالی روستای داش‌آتان مراغه که در دور نخست از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز مشارکت بالای ۶۰ درصدی را به نمایش گذاشته بودند، به صورت دسته جمعی در دور دوم انتخابات شرکت کردند تا اهمیت وحدت و مشارکت انتخاباتی را به هموطنانمان یادآوری کنند. 

«عمار صمدیان» فرمانده حوزه ۹ نجف سپاه مراغه روز جمعه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: جمع قابل توجهی از اهالی این روستا ابتدا با حضور در مسجد امیرالمومنین (ع) روستا در آیین دعای ندبه حاضر شدند و پس از آغاز زمان رای‌گیری، برای ثبت حماسه‌ای دیگر به سمت مدرسه روستا حرکت کردند.

«مهدی منوری» از اهالی روستا با بیان اینکه در اولین ساعات رای‌گیری در شعبه اخذ رای حاضر شد، بیان کرد: از هم سن و سالان خودم که بیشتر آنان هم رای‌اولی هستند می‌خواهم تا در مشارکت انتخاباتی از یکدیگر پیشی بگیرند.

حجت‌الاسلام «احسان علی اکبری»، طلبه و از دبیران آموزش و پرورش این روستا نیز بیان کرد: بنده برای عمل به آیه ۱۱ سوره «رعد» مبنی بر «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» وظیفه واجب دانستم تا طی اولین دقایق در انتخابات شرکت کنم.

وی اضافه کرد: این آیه به این موضوع اشاره دارد که خداوند وقتی به انسان نعمتی می‌دهد، آن را تغییر نمی‏‌دهد تا زمانیکه خود فرد حال خود را تغییر دهد و یکی از همین نعمت‌های بزرگ نیز اسلام و ولایت است.

وی با بیان اینکه رای دادن در حقیقت لبیک گفتن به جمهوریت و اسلامیت نظام است، بیان کرد: به واسطه حضور خود در پای صندوق‌های رای در حقیقت با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنیم.

«فاطمه عاصمی» از بانوان روستای داش‌آتان نیز بیان کرد: ما از مسجد روستا به سمت مدرسه به صورت دسته‌جمعی حرکت کردیم تا به همه هموطنانمان حضور به موقع در پای صندوق رای و وحدت را گوشزد کنیم.

به گفته وی مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، دولت قوی را به ارمغان می‌آورد و انتظار داریم تا همه اقشار به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند.

«اقبال افشاری» از دیگر بانوان حاضر در پای صندوق رای نیز بیان کرد: همراه با اعضای خانواده‌ام در پای صندوق‌های رای حاضر شدم و از تمام مادران سرزمینم هم دعوت می‌کنم تا همراه با اعضای خانواده خود در پای صندوق رای حاضر شوند.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در اولین دقایق شروع رای‌گیری در انتخابات شرکت کرده و ابراز امیدواری کردند تا ملت شریف کشورمان رای بدهند و بهترین را انتخاب کنند.

گفتنی است انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه هفته گذشته، هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت میان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد اما هیچ‌یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند.

در دور نخست ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شد و مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم راه یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha