عضو مجلس خبرگان: سابقه درخشان در دفاع مقدس از ولایتمداری پزشکیان حکایت دارد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رییس‌جمهوری کشورمان را تبریک گفت و افزود: سابقه درخشان در دوران دفاع مقدس از ولایتمداری و تعهد ایشان به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی نشان دارد. 

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در این پیام تبریک که یک نسخه از آن در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، اظهار کرد: خدمات به‌یادماندنی رییس‌جمهوری منتخب در دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و پنج دوره نمایندگی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ‌و نایب رئیسی دوره دهم نیز گویای مقبولیت ایشان نزد ملت است.

عضو مجلس خبرگان: سابقه درخشان در دفاع مقدس از ولایتمداری پزشکیان حکایت دارد
آیت‌الله پورمحمدی: پزشکیان خادم مکتبی و خدمتگزار ولایی است

وی «پزشکیان» را خادم مکتبی و خدمتگزار ولائی خطاب کرد و ادامه داد: توجه به محرومان و مستضعفان جامعه از خصائص بارز رییس‌جمهوری منتخب است و با شناختی که اینجانب نسبت به ایشان دارم، رجاء واثق دارم که با تاسی از حضرت علی (ع) در رفع مشکلات جامعه موفق و کوشا خواهد بود.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین در ابتدای این پیام تبریک نیز خطاب به رییس‌جمهوری منتخب نوشت: «حادثه ۳۰ اردیبهشت که قلب ملت ایران و به ویژه آذربایجان را به درد آورده بود، اینک با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای تسکین یافت و موجب ناامیدی دشمنان شد.

در این انتخابات که به دلیل مشکلاتی نظیر تورم، بیکاری، تنگ شدن سفره مردم و غیره بیم مشارکت حداقلی وجود داشت، هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور ارزشمند جنابعالی در صحنه انتخابات موجب افزایش مشارکت و گرم شدن فضای انتخابات شد و منویات مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را محقق کرد.

اینجانب انتخاب شما را با رای سخاوتمندانه و معنادار ملت شریف ایران تبریک می‌گویم و موفقیت شما را از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم».

به گزارش ایرنا پام تبریک آیت‌الله پورمحمدی خطاب به پزشکیان با آیه «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» به عنوان بخشی از آیه ۱۱ سوره مبارکه الرعد آغاز شد: «خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند».

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت میان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد اما هیچ‌یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند.

در دور نخست ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شد و مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم راه یافتند.

دور دوم از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پانزدهم تیرماه در سراسر کشورمان برگزار، و «مسعود پزشکیان» با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای، رئیس‌جمهور ایران شد.

«مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران متولد هفتم مهر ۱۳۳۳ در شهرستان مهاباد از توابع آذربایجان‌غربی است؛ وی در دولتِ دوم «سید محمد خاتمی» وزیر بهداشت بود و در دوره‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت مستمر به عنوان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

پزشکیان همچنین در مجلس دهم، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha