کودکان و نوجوانان قشمی پای سفره کتاب نشستند

قشم - ایرنا - مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم از اجرای طرح معرفی کتاب های علمی، ادبی، هنری و مذهبی به اعضای این کانون هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از امروز (دوشنبه ۱۸ تیرماه) با هدف شناخت جامعه هدف با مناسبت های ملی و مذهبی به ویژه محرم و عاشورا در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

نجوا آزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صبح امروز به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان سه کتاب "قصه های خوب برای بچه های خوب"، "قصه های قرآن" و "قصه های چهارده معصوم" نوشته مرحوم مهدی آذر یزدی نامدارترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران برای مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم معرفی شد.

کودکان و نوجوانان قشمی پای سفره کتاب نشستند

وی در ادامه از آغاز برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی این کانون با شعار «با یاد حسین تابستانت را بساز» در دهه اول محرم خبر داد و گفت: قصه گویی از واقعه کربلا، معرفی شهدای کودک و نوجوان کربلا، توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، بصیرت‌ افزایی و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان این جزیره با آموزه‌های انسان‌ ساز قیام حسینی، از اهداف برگزاری این ویژه‌ برنامه‌ها است.

مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم ادامه داد: عصر فردا (سه شنبه) گردهمایی "کودکان عاشورایی" با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان قشمی با حادثه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه(س) و یادآوری رنج ها و دردهای آن حضرت با اجرای مراسم عزاداری شب سوم محرم و شب منتسب به‌ حضرت رقیه سلام الله علیها با ذکر مصیبت و مداحی اهل بیت در محل این کانون برگزار می شود.

کودکان و نوجوانان قشمی پای سفره کتاب نشستند

آزاد توضیح داد: ساخت کتیبه‌های کوچک گلی و سفالی از القاب و اسامی امام حسین(ع) و برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع "گل‌های تشنه لب" از سوی اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری قشم از دیگر برنامه های این کانون با موضوع محرم در این ایام است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۵۷ کودک و نوجوان عضو فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزیره قشم هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha