۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85532881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت زکات در زنجان ۱۵۰ درصد افزایش یافت

۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبر: 85532881
پرداخت زکات در زنجان ۱۵۰ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: میزان پرداخت زکات واجب در زنجان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل آن ۱۵۰ درصد رشد یافت.

روح اله صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان پرداخت زکات واجب در این استان سال قبل ۱۶۵ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون مستقر در روستاها برای ترویج فرهنگ زکات، یادآور شد: هم اکنون در ۷۴۶ روستای این استان زکات پرداخت می‌شود.

صالحی با بیان اینکه روستاهای استان نقش فعالی در پرداخت زکات دارند، اظهار داشت: جمع‌آوری زکات در راستای محرومیت زدایی انجام می شود و کمیته امداد با جمع‌آوری زکات برای اجرای طرح های عام‌المنفعه در مناطق محروم اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بر اساس شرع، محرومین در اولویت دریافت زکات هستند، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۹۸ درصد زکات پرداختی در امور محرومین هزینه می‌شود.

صالحی با اشاره به ارائه ۸۰ هزار خدمت از محل زکات پرداختی در استان، گفت: تعداد مبلغین زکات همکار با کمیته امداد ۱۳۳ نفر و تعداد عاملین زکات هم ۲ هزار و ۹۰۰ نفر است.

حدود ۵۰ هزار نفر مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha