رسانه های محیطی قشم عزادار حضرت سیدالشهدا شدند

قشم - ایرنا - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تمامی تابلوهای بزرگ تبلیغاتی (بیلبوردها) به عنوان رسانه های محیطی و شهری نگین خلیج فارس با هدف ایجاد فضای معنوی فرارسیدن ماه عزای اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش عزادار حضرت سیدالشهدا شدند.

علیرضا زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با آغاز مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول ماه محرم تمامی معابر، بلوارها و میادین شهر قشم با نصب صدها بیرق مشکی، پرچم ریسه ای و کتیبه با هدف گرامیداشت این ماه، برجسته سازی عناصر و انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری سرور و سالار شهیدان سیاه پوش شد.

رسانه های محیطی قشم عزادار حضرت سیدالشهدا شدند

وی ادامه داد: در اجرای این فضاسازی معنوی ۳۰۰ نما پرچم با ذکر نام شهدای دشت کربلا در اندازه های مختلف در نقاط مختلف شهر قشم نصب شده و سه هزار متر ریسه پارچه‌ای مشکی نیز در سطح شهر به کار رفته است.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: استفاده از تصاویر گرفته شده از سوی اصغر بشارتی عکاس ایرنا از آیین های عاشورایی ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در تابلوهای بزرگ تبلیغاتی سطح شهر با هدف معرفی آداب و رسوم و آیین های دینی نگین خلیج فارس در ایام محرم و صفر به گردشگران و احیای این مراسم ها در بین نوجوانان و جوانان قشمی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این اداره به مناسبت دهه اول ماه محرم است.

رسانه های محیطی قشم عزادار حضرت سیدالشهدا شدند

زارعی اضافه کرد: در این اکران‌ها از ذکر مصیبت با اشعاری همچون «تا هست جهان شور محرم باقیست این جلوه جان در همه عالم باقیست»، «روضه غارت گوشواره زمین گیرم کرد شرم نکردند زنگاهت بر سر نیزارها»، «حجم تیری که علمدار زمین گیرش شد باورم نیست که در حنجره ات جا شده است» و دیگر اشعار ذاکران و پیر غلامان اهل بیت(علیهم السلام) استفاده شده‌ است.

رسانه های محیطی قشم عزادار حضرت سیدالشهدا شدند

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است.

واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین(ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین(ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین علیه سلام(بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha