لزوم اعلام قیمت تمام شده تولید برنج در مازندران از سوی جهاد کشاورزی

ساری- ایرنا- مدیرکل اقتصادی استانداری مازندران نگرانی کشاورزان را نسبت به بازار این محصول بسیار جدی دانست و گفت:‌اعلام قیمت تمام شده برنج از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی پیش از شروع برداشت به عنوان مهمترین راهکار حمایت از کشاورزان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عباس حسینی روز سه شنبه در جلسه بررسی بازار مازندران با بیان این که، باید برای سود حداقلی شالیکاران شمالی تدابیری جدی اندیشده شود، افزود:با توجه به اهمیت حفظ زمین های کشاورزی و تولید برنج در این خطه، باید نسبت به روش های بازاریابی و تسهیل فروش محصولات اقدام عملی کرد.

مدیر کل اقتصادی استانداری مازندران تاکید کرد که اگر جهاد کشاورزی قیمت کف کارشناسی تولید برنج را به موقع اعلام کند، به طور یقین برای تولید کننده و مصرف کننده شفاف سازی و به صرفه خواهد بود.

وی با توضیح این که مقرر شد تا با همکاری تشکل های کشاورزی برنج، آمار درستی از تولید، دپو و انبار و جابجایی برنج ارایه شود، تصریح کرد: بازار رسانی برنج نیز امسال با همکاری تشکل ها اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل اقتصادی استانداری مازندران با ذکر این نکته که در این جلسه اعلام آمادگی برای تامین برنج مورد نیاز فروشگاه های زنجیره ای و دیگر نهاد های بزرگ کشور که برنج زیادی را مصرف دارند، شده است، گفت: تاکید می کنم با اعلام قیمت تمام شده برنج توسط جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، کف قیمت برنج مشخص خواهد شد.

حسینی به تداوم و عملی شدن مصوبه دولت رئیس جمهور شهید مبنی بر عدم تخصیص ارز ترجیحی برای واردات برنج تاکید کرد و بیان داشت: به نظر می رسد بعضی ها در صدد حذف و یا بی توجهی این مصوبه هستند.

وی تاکید کرد: مسوولان استان های شمالی برنج خیر به خصوص مازندران و گیلان این موضوع را در حمایت از کشاورزان پیگیری می کنند.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران امسال ۲۱۵هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت برنج رفته است که برداشت این محصول تا چند روز دیگر شروع می شود.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

مدیرکل اقتصادی استانداری مازندران:جهاد کشاورزی قیمت تمام شده تولید برنج را اعلام می کند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha