۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85536583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نقشه راه اقتصاد دانش بنیان لرستان تدوین شود

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان باید تدوین و الزامات دسترسی به آن مشخص شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فناوران استان در سالن جلسات استانداری عنوان کرد: برای تدوین نقشه راه اقتصاد دانش بنیان استان باید بر اساس ظرفیت های موجود از جمله نیروی انسانی ، مواد خام و داشته های استان با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس پارک علم و فناوری برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال به عنوان یکی از اولویت های مهم استان، اظهار کرد: اشتغال در نتیجه تبدیل ظرفیت های اقتصادی به قابلیت و قدرت حاصل می شود و در این راه باید سهم اقتصاد دانش بنیان در استان ویژه باشد.

استاندار لرستان تاکید کرد: تجمیع محصولات تولیدی و ایجاد بازار پردرآمد با اقتصاد دانش بنیان منجر به اشتغال، کاهش بیکاری و تولید ثروت در استان می شود که همان مسیر توسعه است.

شفقن یادآور شد: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند تا سوم مرداد ماه آینده نقش دستگاه تحت مدیریت خود در توسعه شرکت های دانش بنیان و فناوری را تدوین و به دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ارسال کنند.

وی ادامه داد: تمامی مدیران باید در این خصوص اقدام و چنانچه نمی توانند نقشی در کمک به فناوری داشته باشند، بطور کتبی اعلام کنند.

استاندار لرستان افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز باید برنامه خود برای حمایت از تولید دانش بنیان را تدوین و اعلام کند.

شفقت همچنین بر پیگیری و رفع مشکلات شرکت های تولیدی دانش بنیان تأکید و اضافه کرد: متولیان شرکت های دانش بنیان انتظارات و مطالبات خود را از طریق پارک علم و فناوری اعلام کنند تا در کارگروه های تخصصی با حضور مدیران دستگاه های ذیربط پیگیری و مرتفع شوند.

وی ادامه داد: ظرفیت شرکت های دانش بنیان فعال استان به دستگاه های اجرایی معرفی شوند تا دستگاه ها بتوانند بخشی از نیازهای خود را از این شرکت ها تأمین کنند.

شفقت عنوان کرد: استان لرستان یک استان مستعد است و باید با کمک جوانان تحصیل کرده استعداد های آن شکوفا شوند.

در این جلسه متولیان شرکت های دانش بنیان استان انتظارات، مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha