۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85537853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: نرخ بیکاری کردستان در بهار کاهشی شد

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85537853
استاندار: نرخ بیکاری کردستان در بهار کاهشی شد

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در بهار امسال برای چهارمین فصل متوالی، کاهشی شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان در سنندج اظهار کرد: بر این اساس نرخ بیکاری در بهار امسال به ۸.۶ درصد رسیده است؛ در حالیکه این آمار سال گذشته ۱۰.۴ درصد بوده است و در این فصل رتبه یازدهم را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: میانگین کاهش بیکاری در کشور پنج دهم درصد و استان ۱.۸ دهم بوده است، به این معنی که سه و نیم برابر کشور کاهش نرخ بیکاری داشته‌ایم، ضمن اینکه در نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال نیز بالاتر از کشور هستیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری استان ۱۴ درصد بود، گفت: در سال ۱۴۰۲ نرخ سالیانه بیکاری در استان به ۱۰.۷ درصد رسید و امیدواریم با تداوم روند کاهشی در تابستان و فصل‌های بعدی، امسال نرخ کاهش، سالیانه به کانال هشت درصد برسد.

وی ابراز امیدواری کرد در بحث اشتغال فارغ التحصیلان هم اقداماتی که در دستور کار قرار دارد به نتیجه رسیده و منجر به کاهش نرخ بیکاری این قشر شود.

زارعی کوشا در زمینه مسکن ملی نیز گفت: در جلسه آینده شورای مسکن استان گزارش جمعبندی از وضعیت پروژه مسکن ملی با برش شهرستانی تهیه و ارائه شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می شود، واحدهایی از مسکن ملی را برای هفته دولت در برخی از شهرهای استان افتتاح کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha