۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85537868
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: توسعه مراوه‌تپه به برنامه بلند مدت نیاز دارد

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و رشد شهرستان محروم مراوه‌تپه به برنامه‌ بلند مدت و همکاری مدیران و کارشناسان برای تدوین و اجرای آن نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، سیدنجیب حسینی روز شنبه در نشست شورای اداری مراوه‌تپه اظهار کرد: باید تلاش کنیم منابع اعتباری در طول چهار سال فعالیت مجلس به این شهرستان هدایت شود تا شاخص‌های توسعه مراوه‌تپه به میانگین استانی برسد.

نماینده مردم شرق گلستان با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری برای توسعه اشتغال در منطقه، گفت: ظرفیت‌های شهرستان شناسایی و سرمایه گذاران را به سمت این ظرفیت‌ها هدایت خواهیم کرد.

حسینی، تکمیل سد چایلی را از جمله پروژه‌های مهم مراوه‌تپه برشمرد و گفت: در رابطه با تامین اعتبار این پروژه با وزیر نیرو مذاکره شد چون تحول اقتصادی، رونق گردشگری و توسعه منطقه از مزایای به ثمر نشستن آن است.

به گزارش ایرنا، ساخت سد چایلی از حدود ۲ دهه قبل با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از خسارت جانی و مالی به مردم و همچنین تقویت آب موردنیاز ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مراوه‌تپه آغاز شد اما روند ساخت این سازه به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار متوقف گردید.

حسینی وحدت و همدلی را مهمترین عامل توسعه منطقه دانست و افزود: نباید اجازه دهیم بر وحدت و رفاقت حاکم بر مردم منطقه کوچکترین خدشه‌ای وارد شود.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از مشکلات روستاهای چهار شهرستان شرق استان را با همکاری گروه‌های مشاور احصا کردیم و این روند ادامه دارد و خود را موظف می‌دانیم پیگیر حل مشکلات با اولویت اول و دوم باشیم.

حسینی افزود: مکاتبات با مدیران استانی و وزرا برای رفع مشکلات روستاها در دستورکار است و تمام نیازمندی‌ها را برای مدیران مرتبط می‌فرستیم تا بر اساس آن پیگیر جذب منابع اعتباری شوند.

نماینده مجلس: توسعه مراوه‌تپه به برنامه بلند مدت نیاز دارد

فرماندار مراوه‌تپه هم در این نشست گفت: بخشی از روستاهای شهرستان با تنش آبی مواجه هستند و ضعف ولتاژ برق از عمده مشکلات مردم ساکن در غرب شهرستان است.

امان‌محمد باشقره اظهارکرد: واریز حقوق آبداران در روستاها و رانندگان تانکر آب باعث کاهش مشکلات کم آبی در شهرستان می‌شود.

وی به برخی مشکلات مراوتپه که نیازمند پیگیری است اشاره کرد و افزود: ۶ روستای مستقر در کاسه سد چایلی ۱۸ سال است که از خدمات و اقدامات دولت بی بهره ماندند و نیاز است هرچه زودتر تصمیمات لازم گرفته شود.

فرماندار مراوه‌تپه گفت: نیروگاه برق گازی شهرستان نیاز به ارتقا دارد و برای تقویت برق باید مراوه‌تپه به رینگ آشخانه خراسان شمالی متصل شود.

باشقره بیان کرد: حدود ۸۵ درصد از روستاهای مراوه‌تپه از امکانات اولیه مانند برق، گاز و آب بهره مند هستند و احداث جاده پست دره به جرگلان خراسان شمالی شهرستان را از بن بست خارج خواهد کرد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha