۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85538318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموعه گردشگری «مینی‌وُرلد» ملایر، هفته دولت افتتاح می‌شود

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: اَبَرپروژه مجموعه تفریحی و گردشگری «مینی‌وُرلد»(جهان کوچک) بعنوان یک پروژه الگو در داخل و خارج از کشور، «هفته دولت» در این شهر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "مجید فرجی" روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر افزود: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده است که تا زمان افتتاح به چهار هزار میلیارد ریال نیز می رسد.

وی افزود: تا تکمیل نهایی این پروژه عظیم گردشگری، ۱۳۸ اثر شاخص ایران و جهان در آن نصب خواهد شد که گردشگران زیادی را جذب این شهرستان خواهد کرد.

شهردار ملایر ادامه داد: همچنین همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی مرکز تجارت جهانی مبلمان منبت با حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

فرجی بیان کرد: شهر جهانی مبلمان منبت نیازمند یک مرکز تجارت بین‌الملل مبلمان منبت است که امیدواریم این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی اجرایی شود.

وی افزود: بازار بزرگ مبلمان منبت با مراکز تفریحی همچون شهربازی موجب ارتقاء و رشد گردشگری و صنعت مبلمان منبت در این شهرستان خواهد شد.

شهردار ملایر ادامه داد: پروژه موسوم به «پلاک ۱۷» به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع و اعتبار یک‌ هزار میلیارد ریال بعنوان یک پروژه عظیم تجاری نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

مجموعه گردشگری «مینی‌وُرلد» ملایر، هفته دولت افتتاح می‌شود

آغاز عملیات اجرایی مرکز تجارت جهانی مبلمان منبت ملایر

فرجی یادآور شد: همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی پروژه راستان و پروژه گردشگری جاده سلامت نیز آغاز می‌شود و ساختمان نیمه‌کاره شهرداری واقع در پارک سیفیه که ۱۸ سال نیمه کاره رها شده بود، در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فرهنگی و اجتماعی طی سه سال اخیر در ملایر اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲ پروژه افتتاح شده و ۲ پروژه واقع در شهرک ولیعصر و دژ چنار نیز با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد در حال ساخت است که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار ملایر ادامه داد: فرهنگسرای شهرک ولیعصر(عج) تحولی در حوزه فرهنگی ایجاد کرده است و تمام نیازهای این منطقه را در مسائل فرهنگی و اجتماعی رفع خواهد کرد.

فرجی گفت: پروژه یادمان شهدای خلبان به مساحت سه هزار مترمربع و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، مرمت خانه سیف‌الدوله به مساحت یکهزار و۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و پروژه گلزار شهدای شمس‌آباد به مساحت یکهزار و۲۰۰ مترمربع و اعتبار۶۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های افتتاح شده یا در حال ساخت شهرداری ملایر است.

تعیین تکلیف هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۸ سال معطلی

وی پروژه هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه به مساحت سه هزار و۹۰۰ مترمربع و اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال، مرکز فرماندهی آتش‌نشانی به مساحت ۲ هزار و۲۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال، سرای محله شقایق با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های در دست اجرایی شهرداری ملایر برشمرد.

شهردار ملایر اظهار کرد: سرای محله شهید رزینی با یک‌ هزار مترمربع و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، پروژه تجاری میدان بهارستان با اعتبار یکصد میلیارد ریال، رستوران غار آکواریم با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال و سرای محله دژ چنار با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال نیز در حال احداث است.

فرجی از تدوین اطلس سرمایه‌گذاری این شهرستان نیز خبر داد و افزود: با توجه به برندهای جهانی و ملی ملایر در حوزه صنایع دستی و کشاورزی، این سند مدرکی معتبر برای آینده است و با کمک آن می‌توان در دولت‌های بعدی، مسیر درستی ایجاد کرد.

تدوین اطلس سرمایه‌گذاری ملایر

وی همچنین به تهیه راهنمای گردشگری الکترونیک شهرستان ملایر اشاره و بیان کرد: در دولت سیزدهم تحول عظیمی در حوزه قیر در تمام شهرها و روستاها اتفاق افتاد و در ملایر چهار هزار تُن قیر دریافت کردیم و در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح معابر داخل شهری اجرا شد.

شهردار ملایر گفت: فقط در چهار ماهه ابتدای امسال ۳۰ هزار تُن آسفالت و ۳۵۰ هزار مترمربع از سطح معابر شهری آسفالت و ۱۶۳ هزار مترمربع جدول‌کشی و ۱۴۲ هزار مترمربع محوطه‌سازی در سه ماه اخیر صورت گرفت.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر دارای ۲ برند جهانی مبلمان منبت و انگور است.

عملیات اجرایی مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد سال ۱۳۸۷ در زمینی به وسعت ۴۸ هکتار در بهترین نقطه شهر ملایر آغاز شد .

تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده یا در حال تکمیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha