۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85538326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صرفه‌جویی ۱۱ میلیون متر مکعبی آب در ملایر با پلمب ۱۸۰ چاه غیرمجاز

همدان- ایرنا- مدیر امور منابع آب ملایر گفت: انسداد ۱۸۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در این شهرستان در سه سال گذشته سبب صرفه جویی ۱۱ میلیون متر مکعبی در مصرف آب زیرزمینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی تاج‌آبادی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر افزود: شاهد نرخ کمتر افت سطح آب زیرزمینی در انتهای سال آبی اخیر هستیم.

وی با اشاره به تسریع در فرآیند نصب کنتور هوشمند و تجهیز بیش از ۵۰ درصد چاه‌های قابل بهره‌برداری شهرستان ملایر در سه سال اخیر در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ۱۰ کارگاه تولید ابزار حفاری غیرمجاز با مساعدت دستگاه قضایی نیز در این مدت پلمب و غیرفعال شد.

مدیر امور منابع آب ملایر ادامه داد: ۶۴۴ حلقه چاه در این شهرستان در سه سال گذشته تعیین تکلیف و سند مالکیت برای حریم و بستر رودخانه‌ها معادل ۶۱۲ هکتار اخذ شد.

تاج‌آبادی خاطرنشان کرد: سند تک برگ برای اراضی سد کلان به مساحت ۳۵۰ هکتار و رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به مساحت یک هکتار در سه سال اخیر اخذ شد.

وی اضافه کرد: حقابه زیست محیطی سد کلان پس از چند سال رهاسازی و با عقد قرارداد، حقابه روستاهای پایین دست سد از جمله رضوانکده تامین شد.

وی، تامین آب صنایع وابسته به کشاورزی از جمله گلخانه‌ها و اراضی تحت شرب چاه‌های کشاورزی و تامین آب صنایع بزرگ از محل صرفه‌جویی و تعادل‌بخشی سفره آب زیرزمینی را از دیگر اقدامات برشمرد و خواستار تامین اعتبار خط انتقال آب کشاورزی به روستاهای پایین دست سد کلان شد تا آب با نرخ کمتر به دست کشاورزان برسد.

صرفه‌جویی ۱۱ میلیون متر مکعبی آب در ملایر با پلمب ۱۸۰ چاه غیرمجاز

تامین برق ۸۸۱۱ مشترک جدید ملایری در دولت سیزدهم

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر نیز در این نشست به تامین برق هشت هزار و ۸۱۱ مشترک جدید در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: نرخ انرژی توزیع نشده در پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۲.۶ دقیقه در روز به ازای هر مشترک بود که در زمان حاضر به ۱.۴۵ رسیده و در مجموع، خاموشی ها ۴۰.۲۸ درصد نسبت به میانگین درازمدت کاهش یافته است.

رضا شیردره بیان کرد: این شهرستان هم اکنون دارای سه هزار و ۳۰۴ دستگاه پست توزیع، یکهزار و ۲۷۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و یکهزار و ۸۷۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط است و با استفاده از این تأسیسات حدود ۱۳۸ هزار مشترک را در ۲۰۸ روستا و هفت شهر ملایر تامین برق می‌کنیم.

وی، افزایش تعداد خروجی‌های فشار متوسط از ۴۵ شبکه در ابتدای سال ۱۴۰۰ به ۵۰ شبکه، نصب ۲۸۰ دستگاه پست توزیع جدید در شبکه‌های توزیع برق این شهرستان، احداث ۱۱۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط جدید، احداث ۶۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف جدید و نصب ۵۰ دستگاه انواع چیت‌های قدرت با هدف تامین برق پایدار مشترکان را از جمله اقدامات سه سال اخیر برشمرد.

۶۰ درصد از شبکه برق ملایر به کابل خودنگهدار تبدیل شد

مدیر توزیع نیروی برق ملایر همچنین با اشاره به افتتاح ساختمان دیسپاچینگ جنوب استان در هفته دولت سال گذشته، گفت: ساختمان برق شهر زنگنه نیز با زیربنای ۳۰۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد ریال در حال احداث است.

شیردره ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، پنج هزار و ۸۵۰ دستگاه چراغ روشنایی در سطح شهرستان نصب شد و در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی ۳۸۸ کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق نسبی فرسوده شهری و روستایی تبدیل به کابل خودنگهدار شد.

به گفته وی، با انجام این اقدامات میانگین کابل خودنگهدار در شهرستان از ۳۸ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ به ۶۰ درصد در زمان حاضر افزایش یافت و عملیات اجرایی کابل خودنگهدار شهر سامن نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر، اصلاح ۷۰ پست عمومی به صورت کامل به ویژه پست‌های روستایی و مقاوم‌سازی ۸۵۳ پایه فرسوده فشار متوسط را از دیگر اقدامات شبکه توزیع برق شهرستان طی سه سال اخیر برشمرد.

شیردره یادآوردشد: ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت توزیع برای اصلاح شبکه‌های مناطق بازآفرینی شهری از جمله امامزاده عبدالله و شهید زرینی هزینه شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha