فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا: همکاری دانشگاه و بسیج زمینه‌ساز تعالی دانشجویان است

اردبیل - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا گفت: فرصت همکاری دانشگاه و بسیج برای حضور دانشجویان در سفر معنوی راهیان نور باید به عنوان فرصت تعالی دانشجویان، قدر دانسته شود و توجه داشته باشیم که ولایت‌فقیه، تکیه‌گاه مطمئن ماست و باید تلاش کنیم در جهت درست تاریخ بایستیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، سردار جلیل بابازاده روز یکشنبه در مراسم اختتامیه راهیان نور دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید به کارهایمان اعتقاد قلبی داشته باشیم، گفت: اگر از این ۲۵۰ دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی که در اردوی راهیان نور حضور داشتند، حتی تعداد کمی با سیره و راه و رسم شهدا آشنا شوند، این کار فرهنگی در جای خود جواب خواهد داد.

فکر و اندیشه شهید رئیسی باید به عنوان یک الگو حفظ شود

وی افزود: اگر در ۳۰ اردیبهشت، رئیس‌جمهور و همراهانش شهید شدند، باید مراقب باشیم که فکر و اندیشه این قهرمانان از بین نرود و این انسان‌های وارسته را به عنوان یک الگو در ذهن خود نگه داریم و در همه شرایط خاص زندگی باید استقامت داشته و یار انقلاب باشیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی همکاری‌های خوبی با بسیج داشته است، دانشجویان را به پرهیز از قهرمان‌کشی دعوت و خاطرنشان کرد: نباید روند روزگار به قهرمانان ما در عرصه‌های مختلف لطمه‌ای وارد کند زیرا شهدا شناسنامه و عقبه ما هستند و نباید شهدا را فراموش کنیم و با توجه به واقعیت‌ها، محکم و استوار پشت ولایت‌فقیه حرکت کنیم.

بودجه فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی افزایش یافت

اسماعیل چمنی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین گفت: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، سال گذشته برای اولین بار با اجرای دانشجویان به نحو احسن برگزار شد و در این اردو ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با حضور در جنوب کشور از یادمان‌های شهدا و پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور بازدید به عمل آوردند.

وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه این دانشگاه از برنامه‌های بسیج دانشجویی طی ۲ سال اخیر، افزود: بودجه فرهنگی دانشگاه از ۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۸۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است و دانشجویان، آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بسیجیان، صاحبان اصلی نظام هستند.

سینا منصورزاده‌ مسئول‌ برگزاری اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲ نیز با بیان اینکه راهیان نور یک سفر معنوی و مقدس است، گفت: این اردو دانشجو محور برگزار شد و برخی برنامه‌ها برای اولین بار اجرا شد.
وی افزود: حمایت‌های همه‌جانبه مادی و معنوی دانشگاه محقق اردبیلی از برنامه‌های بسیج دانشجویی و اردوی راهیان‌ نور و راهیان پیشرفت ادامه دارد و برگزاری این اردوها در تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی بسیار موثر است.

سرودخوانی، رونمایی از مستند راهیان‌نور و تجلیل از فعالان این اردو از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha